شناسهٔ خبر: 4502040 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

6 قبله یاب آنلاین معروف برای یافتن دقیق جهت قبله برای نماز

صاحب‌خبر -

در عصر دیجیتال امروزی، قبله یاب های آنلاین راه حل مناسب و دقیقی را برای مسلمانان ارائه می دهند تا جهت درست قبله را تعیین کنند. این ابزارهای آنلاین از فناوری مکان یابی جغرافیایی و محاسبات نجومی برای ارائه جهت دقیق قبله بر اساس موقعیت مکانی شما استفاده می کنند. تنها با چند کلیک می توانید از هر کجای دنیا و در هر زمان به جهت قبله دسترسی داشته باشید.
استفاده از قبله یاب آنلاین باعث می شود که نماز شما صحیح و مستجاب باشد و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و تلاش در تعیین جهت صحیح می شود. علاوه بر این، این ابزارها به ویژه برای مسلمانانی که در سفر هستند، در یک شهر جدید زندگی می کنند، یا در مکان جدید نماز می خوانند، مفید است.

قبله نما سایت onlinecompass.net

قبله یاب در onlinecompass.net به دلیل سادگی، سرعت و کاربر پسند بودن در مقایسه با سایر ابزارها متمایز است. در اینجا نحوه استفاده از این قبله نما (trusted qibla finder) کارآمد آورده شده است:
برای تعیین سریع و دقیق جهت کعبه به لینک https://onlinecompass.net/qibla-finder مراجعه کنید. این قبله یاب بدون نیاز به نصب برنامه یا نرم افزار یکپارچه عمل می کند. تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت است.


 

در قبله یاب، “N” نشان دهنده شمال مغناطیسی، “S” نشان دهنده جنوب مغناطیسی، “E” نشان دهنده شرق و “W” نشان دهنده غرب است. علاوه بر این، ترکیباتی مانند “NW”، “NE”، “SW” و “SE” به ترتیب شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی را نشان می دهند. این جهات معمولاً بر حسب درجه بیان می شوند که ۰ درجه نشان دهنده شمال واقعی است و در جهت عقربه های ساعت در اطراف قطب نما افزایش می یابد.

فعال کردن GPS دستگاه شما

برای استفاده از این قبله یاب ، کافی است GPS دستگاه خود را فعال کنید و برای شناسایی موقعیت مکانی خود، روی دکمه سرویس مکان کلیک کنید. این ابزار شما را قادر می سازد تا جهت کعبه را به دقت مشاهده کنید. شما درخواستی برای اعطای مجوز برای دسترسی به GPS دریافت خواهید کرد، که نه تنها جهت قبله را تسهیل می کند بلکه اطلاعات بیشتری مانند زمان و مکان فعلی شما را نیز ارائه می دهد.

نمایش اوقات نماز

علاوه بر این، قطب نما زمان نماز و زمان باقی مانده تا هر نماز را به نمایش می گذارد: فجر (سپیده دم)، ظهر (بعد از ظهر)، عصر (اخر بعد از ظهر)، مغرب (بعد از غروب آفتاب)، و عشاء (شب).

به اشتراک گذاری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

یکی از ویژگی های استثنایی قبله یاب آنلاین ما، ارائه جامع تمام اطلاعات مربوط به قبله، از جمله جهت، طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، موقعیت مکانی و اوقات نماز فجر، ظهر، عصر، مغرب و عشا است.

سفارشی کردن رنگ قبله یاب

شما می توانید با انتخاب رنگ دلخواه خود از پالت رنگ، رنگ قبله یاب را شخصی سازی کنید.

قبله نما گوگل

نجیب جرار، که در حال حاضر مدیر بازاریابی منطقه ای گوگل برای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است، در گفتگوی سال ۲۰۱۷ با huffpost.com اینگونه گفته است:
“در جستجوی “قبله” در گوگل، مردم اغلب به دنبال وب سایت یا برنامه ای هستند که راهنمایی روشنی در مورد جهت صحیح نماز ارائه می دهد. خیلی ساده‌تر است که فقط تلفن خود را در دست بگیرید و جهت قبله را نشان دهید.»

 

در حالی که در رایانه های رومیزی قابل دسترسی است، قبله یاب در دستگاه های تلفن همراه بهینه عمل می کند. کاربران به سمت قبله در برنامه حرکت می کنند و به برنامه اجازه دسترسی به مکان دستگاه خود را می دهند. متعاقباً، کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را بالا نگه دارند، بدن خود را بچرخانند تا زمانی که ایموجی کعبه را در دوردست ببینند.

پس از تراز کردن با جهت صحیح، یک خط آبی روشن روی صفحه ظاهر می شود. گوگل کعبه را بزرگ کرده و حتی فاصله آن را محاسبه خواهد کرد.

در دستگاه‌های اندرویدی، برنامه وب از دوربین گوشی استفاده می‌کند. طبق گزارش Gulf News، این ویژگی در دستگاه های iOS در دسترس نیست.

گوگل قبله یاب را در ماه مبارک رمضان معرفی کرد و این سرویس را تا به حال همچنان حفظ کرده است.

قبله نما duff hl studio

برنامه Duff Qibla Finder یک برنامه جامع اسلامی است که طیف وسیعی از ویژگی ها را برای حمایت از مسلمانان در سفر معنوی آنها ارائه می دهد. این برنامه با نشانگر قبله، اوقات نماز، زنگ اذان، قرائت قرآن، شمارنده تسبیح و موارد دیگر، قصد دارد یک محل برای همه نیازهای اسلامی باشد.



نقد های کاربران:
برخی از کاربران این برنامه را مفید دانسته اند و ویژگی های دیگری مانند توضیح وضو و صلاح و افزودن کلیمه و سنت رسول الله را پیشنهاد کرده اند.
برخی دیگر از تبلیغات مکرر این برنامه ابراز نارضایتی کرده اند که به نظر آنها مزاحم و آزاردهنده است.
توسعه دهندگان این اپلیکیشن به بازخورد کاربران پاسخ داده اند و از کاربران دعوت کرده اند تا با پیشنهاداتی برای بهبود با آنها تماس بگیرند.
ویژگی های جدید:
قبله یاب از دوربین اضافه شد
ویژگی قبله AR اضافه شد
تسبیح شمارهای رنگارنگ اضافه شد
رفع اشکال و بهبودهایی انجام شده است
امتیاز: 3.5/5 (بر اساس نظرات کاربران)
توصیه:
برنامه Duff Qibla Finder، Prayer Time پتانسیل این را دارد که منبع ارزشمندی برای مسلمانان باشد، اما باید به موضوع تبلیغات مکرر رسیدگی کند و تجربه کاربری کلی خود را بهبود بخشد. اگر به دنبال یک برنامه جامع اسلامی هستید، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد.

قبله نما Muslim Pro

Muslim Pro یک برنامه اسلامی محبوب است که طیف وسیعی از ویژگی ها از جمله اوقات نماز، جهت قبله، تلاوت قرآن و موارد دیگر را ارائه می دهد. با این حال، به روز رسانی های اخیر تبلیغات بیش از حد را معرفی کرده است که باعث ناامیدی کاربران شده است.
نقد های کاربران:
بسیاری از کاربران از تبلیغات مکرر که هر بار که برنامه را باز می کنند یا سعی می کنند از یک ویژگی استفاده کنند ظاهر می شود، ابراز نارضایتی کرده اند.
برخی از کاربران مشکلاتی را در عملکرد برنامه گزارش کرده اند، از جمله خرابی ها، خطاها و مشکلات مربوط به ویجت زمان نماز.
دیگران از سازماندهی و ناوبری برنامه شکایت کرده اند و استفاده از آن را گیج کننده و دشوار می دانند.

 


تعداد کمی از کاربران مشکلاتی را در مورد اشتراک های پریمیوم خود گزارش کرده اند، از جمله اینکه از آنها خواسته می شود دوباره پرداخت کنند یا با وجود داشتن اشتراک پولی، تبلیغات را تجربه کرده اند.
برخی از کاربران ویژگی قرآن و عملکرد اذان این برنامه را تحسین کرده اند، اما بهبودهایی مانند اولویت دادن اذان به سایر اعلان ها را پیشنهاد کرده اند.
امتیاز: 3.5/5 (بر اساس نظرات کاربران)
توصیه:
Muslim Pro این پتانسیل را دارد که منبع ارزشمندی برای مسلمانان باشد، اما باید به موضوع تبلیغات بیش از حد پرداخته و تجربه کاربری کلی خود را بهبود بخشد. اگر به دنبال یک برنامه جامع اسلامی هستید، ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد، اما برای برخی مزاحمت ها آماده باشید.

قبله نما طراحی شده توسط  Assistant App Teknoloji AS

برنامه قبله نما طراحی شده توسط  Assistant App Teknoloji AS یک برنامه جامع اسلامی است که طیف وسیعی از ویژگی ها را برای پشتیبانی از زندگی معنوی روزانه ارائه می دهد. با زمان دقیق نماز، جهت قبله، تلاوت قرآن و موارد دیگر، این برنامه قصد دارد یک فروشگاه برای همه نیازهای اسلامی باشد.
امکانات:
اوقات نماز و اذان
قبله یاب
قرآن با تفاسیر
حدیث روزانه
شمارنده اذکار و ذکر
99 اسماء الله (اسماء الحسنه)
پیام های جمعه
مساجد مجاور
پخش زنده کعبه
نقد های کاربران:
برخی از کاربران مشکلاتی را در عملکرد برنامه گزارش کرده اند، از جمله زمان بارگذاری کند، تبلیغات بیش از حد و اشکالات.
برخی دیگر از سیستم اعلان این برنامه ابراز نارضایتی کرده اند که می تواند با صدای بلند و مخرب باشد.
چند کاربر بهبودهایی مانند افزودن گزینه‌های تلاوت بیشتر و بهبود تجربه کاربری کلی برنامه را پیشنهاد کرده‌اند.
امتیاز: 4.7/5 (براساس 496 هزار بررسی)

 قبله نما طراحی شده توسط ۹D Muslim Apps

عملکرد:
• به مسلمانان کمک می کند تا جهت قبله (به سمت کعبه در مکه، عربستان سعودی) را از هر کجای جهان پیدا کنند.
• از GPS و نقشه ها برای تعیین موقعیت کاربر و ارائه جهت قبله دقیق استفاده می کند
• ویژگی های اضافی مانند:
o اوقات نماز
o احادیث روزانه
o مسجد یاب (ممکن است به اشتراک ممتاز نیاز داشته باشد)
o تلاوت قرآن
o تنظیم زنگ ساعت برای نماز با آتان (اذان)

نقد های کاربران:
• برخی از کاربران علیرغم تبلیغات بیش از حد، برنامه را مفید و به خوبی طراحی کرده اند
• دیگران از عملکرد برنامه، از جمله اوقات نماز، احادیث روزانه، و جهت قبله قدردانی می کنند
• تعداد کمی از کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها و ردیابی کوکی ها نگرانی دارند

نظر شما