شناسهٔ خبر: 64677525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور ۲۴۰ طرح در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی؛ از رباتیک تا هوش مصنوعی

در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی، ۲۴۰ طرح در حوزه‌های رباتیک، صنایع نرم و خلاق، برق و الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق، سلامت و درمان، شیمی و مواد نوترکیب و برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی به نمایش درآمد که ۵ هزار دانش‌آموز بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان تهران، مدیران پارک فناوری پردیس و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان حضور داشتند، سجاد عباسی‌فشمی؛ سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از‌ ایده‌های دانش‌آموزان گفت: در فراخوان اولیه نمایشگاه، بیش از 3 هزار طرح به دبیرخانه ارسال شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: از این تعداد طرح ارسالی، 240 طرح، برگزیده و در نمایشگاه طی دو روز ارائه شد که با داوری طرح‌های حاضر در نمایشگاه، 4 طرح به عنوان طرح‌های برتر دانش‌آموزی معرفی گردید. این طرح‌ها در طول 20 هفته و با هدایت پارک فناوری پردیس رشد و ارتقاء خواهند یافت و در نهایت در نمایشگاه اینوتکس 2024 که اردیبهشت 1403 در پارک برگزار می‌گردد، به سرمایه‌گذاران و مخاطبان ارائه خواهد شد.

در این مراسم از طرح "ساخت پماد گیاهی درمان اگزما" ارائه شده توسط ستایش مولایی، النا صدر و باران بازیار، طرح «بازسازی عینک آئورا» ارائه شده توسط کیانا ابراهیمی، طرح «اثر ضد میکروبی عصاره‌های آبی گیاهان بر میکروارگانیسم‌های دهانی» ارائه شده توسط‌امیر محمد ططری راد و طرح «اصلاح خاک به منظور بهره وری بیشتر پرورش زالو» ارائه شده توسط ملیکا سودی و‌نگار سرداری، به عنوان 4 طرح برتر تقدیر به عمل آمد.

در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی، 240 طرح در حوزه‌های رباتیک، صنایع نرم و خلاق، برق و الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق، سلامت و درمان، شیمی و مواد نوترکیب و برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی به نمایش درآمد که بازدید بیش از 5 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی را در پی داشت.

بازدید دانش‌آموزان از قسمت‌های مختلف پارک فناوری پردیس از جمله موزه علوم و هوانوردی از دیگر برنامه‌هایی بود که در طول برگزاری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانش‌آموزی صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما