شناسهٔ خبر: 66218215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تل آویو به این علت حمله انتقام جویانه سریع به ایران را به تعویق انداخت

صاحب‌خبر -
تل آویو به این علت حمله انتقام جویانه سریع به ایران را به تعویق انداخت
خبرگزاری آریا - رسانه های اسرائیلی و آمریکایی چهارشنبه شب اعلام کردند که "اسرائیل" دراین فکر بود که در واکنش به حمله موشکی بی سابقه ایران، سریعا به حملات انتقام جویانه علیه این کشور اقدام کند ، اما در نهایت از این اقدام منصرف شد.

شبکه تلویزیونی اسرائیلی "کان" گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از گفتگوی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ، تصمیم گرفت طرح هایی را که قبلا برای حمله انتقام جویانه به ایران برنامه ریزی کرده بود، اجرا نکند.
این شبکه به نقل از یک مسئول بلندپایه که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد : حساسیت های دیپلماتیک، در این زمینه ایفای نقش کرد. قطعا اسرائیل پاسخ خواهد داد اما با آنچه که ابتدا برنامه ریزی شده بود، متفاوت خواهد بود.
پایگاه خبری آمریکایی اسکیوس نیز به نقل از منابع اسرائیلی که هویت آنرا فاش نکرد ، گزارش داد : در نشستی که شورای جنگ اسرائیل روز دوشنبه برگزار کرد و دومین نشست آن از زمان حمله ایران بود، وزرای حاضر درجلسه به بررسی احتمال صدور دستور درباره اجرای حملات انتقام جویانه پرداختند اما در پایان جلسه این کار را نکردند.
بر اساس این گزارش ، تل آویو روز دوشنبه به دولت آمریکا اعلام کرده است که تصمیم گرفته در حمله به ایران درنگ کند.
شبکه خبری آمریکایی "ای بی اس" هم گزارش داد که کابینه اسرائیل دوبار به فکر حمله به ایران افتاد اما دستوری در این زمینه صادر نکرد.
اما نتانیاهو دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اسرائیل حق حمایت از خود در برابر فشارهای بین المللی بر کابینه اش برای حمله نکردن به ایران را برای خود محفوظ می داند و این مساله تهدیدی برای سوق دادن منطقه به سوی تنش بیشتر در سایه جنگ علیه باریکه غزه به شمار می رود.
ایران شنبه شب و در واکنش به تجاوزگری دشمن صهیونیست به بخش کنسولگری سفارت ایران در دمشق، حمله ای بی سابقه را به سرزمین های اشغالی ترتیب داد و طی آن ، بیش از 300 موشک بالستیک و کروز و پهپاد را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

نظر شما