شناسهٔ خبر: 66410234 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تلگرام، روبات‌های مخالف حمله روسیه به اوکراین را مسدود کرد

ایسنا: سازمان جاسوسی نظامی اوکراین (GUR) دیروز اعلام کرد که مدیریت پلتفرم پیام‌رسان تلگرام، تعدادی از روبات‌های رسمی مخالف حمله نظامی روسیه به اوکراین را مسدود کرده است. این سازمان در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، اعلام کرد: «امروز مدیریت پلتفرم تلگرام در اقدامی غیرمنطقی تعدادی از روبات‌های رسمی مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از جمله روبات اصلی اطلاعاتی را مسدود کرد.

صاحب‌خبر -

 در این بیانیه قید شد: «با وجود مسدود شدن روبات ما، اطلاعات شخصی شما امن است.» روبات یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند با دنبال کردن دستورالعمل‌های داده شده، به تنهایی اجرا شود و برای انجام وظایف خاصی برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند شامل تقلید مکالمه با افراد یا جمع‌آوری محتوا باشد. اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در دبی مستقر است، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است که توسط پاول دوروف، کارآفرین روسی، راه‌اندازی شده است.

وی پس از اینکه حاضر نشد با درخواست دولت روسیه برای مسدود کردن گروه‌های مخالف در یک شبکه اجتماعی دیگری که فروخته است، موافقت کند، در سال ۲۰۱۴ مجبور شد روسیه را ترک کند. تلگرام پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، به ابزاری حیاتی برای هر دو طرف و محل ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. تقریبا همه نهادهای رسانه‌ای و دولتی بزرگ و چهره‌های شناخته شده در روسیه و اوکراین، در تلگرام کانال دارند. بر اساس گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، سخنرانی‌های ویدئویی روزانه در تلگرام ارسال می‌کند و نیروهای مسلح او درباره حملات هوایی و تحولات میدان نبرد اطلاع‌رسانی می‌کنند. کرملین، فعالیت‌های پوتین را در تلگرام اعلام می‌کند و مخالفان دولت روسیه در این پلتفرم فعال هستند.

 

نظر شما