شناسهٔ خبر: 66414474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 اعرافی: روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود

قم - ایرنا - مدیر حوزه‌های علمیه گفت: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، عنوان کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، افزود: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقدام هایی انجام می‌شد.

علم قدرت آفرین است

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

وی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

نظر شما