شناسهٔ خبر: 66424115 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه؛

نقش مستقیم اجرای برنامه‌های عقیدتی سیاسی در ارتقای ماموریت‌های «نزسا»

در آستانه سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی، ویژه‌برنامه‌های تجلیل از معلمان، مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در آستانه شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بزرگ معلم انقلاب اسلامی و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی، ویژه برنامه‌های تجلیل از معلمان، مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه و سراسر این نیرو برگزار شد.  

حجت‌الاسلام «ابراهیم گنجعلی» معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه در آغاز این مراسم با اشاره به حجم نیرو و گستردگی جغرافیای مأموریتی نیروی زمینی سپاه، اجرای برنامه‌های تحکیم و ارتقای بصیرت و علوم و معارف دینی و عقیدتی سیاسی در این نیرو را به لحاظ ابعاد کیفی و کمی بی نظیر توصیف کرد. 

معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه اعزام بیش از سه هزار روحانی به یگان‌های مرزی، مشاوره چهره به چهره، کلاس‌های قرآنی، پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات شرعی، دینی، سیاسی و عقیدتی، برگزاری دوره‌های تربیت و تعالی، کلاس‌های تفسیر و اخلاق، آموزش سربازان در دوره‌های آموزشی، اجرای دوره‌های ویژه بسیجیان طرح امنیت را بخشی از فعالیت‌های جاری عنوان کرد که این روند رابطه مستقیمی با تقویت توانمندی معنوی، بصیرتی و اعتقادی نیروی زمینی و در نتیجه تقویت نیروی انسانی و ابعاد کیفی و کمی مأموریت‌ها داشته است. 

حجه الاسلام گنجعلی اهتمام به امور قرآنی از جمله برگزاری با کیفیت مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی ویژه چهره‌های قرآنی و اهتمام به حفظ قرآن را از دیگر برنامه‌های نیروی زمینی سپاه عنوان کردند که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات با حمایت فرماندهان و مسئولین این نیرو در قالب قرارگاه قرآنی اجرا می‌گردد.

آیت‌الله «سید صمصام الدین قوامی» از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم، نیروی زمینی سپاه را در اجرای برنامه‌های معنوی و بصیرت افزایی از رده‌های برتر سپاه خواند و گفت: برنامه‌های قرآن محور و قرآن بنیان این نیرو برکات بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است. 

وی افزود: فرماندهان سپاه و رزمندگان سپاه سلمانی و سلیمانی و وعده خدا هستند و در دفاع از اسلام درنگ نکرده و نمی‌کنند و از این رو ملایک به آنان فخر و مباهات می‌کنند. 

قوامی با اشاره به فاصله گرفتن بخشی از اعضای جامعه بشری از آموزه‌های ناب دینی و الهی خاطر نشان کرد: تمدنی که اساس آن بر قتل و غصب است، ماندنی نیست. 

وی با اشاره به رابطه عقیده در تار و پود زندگی خاطرنشان کرد: عقیده‌ای که در زندگی و نظام و جنگ و صلح و معاشرت و اقتصاد و فرهنگ جریان نداشته و تأثیری نداشته باشد، این فایده‌ای ندارد. 

در پایان این آیین و با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه و سردار سرتیپ پاسدار نوری جانشین نیروی زمینی سپاه، با لوح تقدیر و اهدای جوایزی از تعدد ۱۴۰ نفر از فرماندهان، مدیران و مسئولان، اساتید، معلمان و مربیانی که در اجرای برنامه‌های عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه نقش و تأثیر ویژه داشته اند، تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما