شناسهٔ خبر: 66429593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم:

۱۳۰ همت برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی تصویب شد

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی از برنامه هفتم توسعه گفت: دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت ارائه کرده بود اما در لایحه بودجه ۱۳۰ همت تصویب شد تا بتواند بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند.
 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده رزن مبنی بر اعتراض نسبت به رای‌گیری و حذف جزء یک بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم توسعه توسط نمایندگان اظهار داشت: دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد.
وی افزود: سیاست برنامه هفتم این بود که در سال اول ۹۰ همت، در سال دوم ۱۲۰ همت و حتی از اموال، بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده شود و هر کدام از اینها که پرداخت می‌شود به دلیل به‌روز شدن بدهی‌های این سازمان، از بدهی‌های دولت کم نمی‌کند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیم بر این شد که از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی دولت به تامین اجتماعی به تعویق افتد و امسال پیش‌بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود، اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارائه داد و ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.
قالیباف یادآورشد: دولت در طول ۵ سال باید نسبت به پرداخت دیون عقب‌مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند. به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

 

نظر شما