شناسهٔ خبر: 66439497 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگران صهیونیست:

پیروزی اسرائیل توهمی بیش نیست/ حمله به رفح پیروزی را به ارمغان نمی‌آورد

تهران-ایرنا- تحلیلگران صهیونیست معتقدند کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی، در جنگ با محور مقاومت شکست‌ خورده و حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، پیروزی را برای این رژیم به ارمغان نخواهد آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «آوی ایساخاروف» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در یادداشتی، اظهارات اعضای کابینه «بنیامین نتانیاهو» درباره نزدیک بودن پیروزی را فریبکارانه دانست.

وی با اشاره به این موضوع که آخرین حمله گسترده زمینی ارتش رژیم اشغالگر در منطقه «خان یونس» اتفاق افتاده است، افزود: بهتر است اعضای کابینه نتانیاهو کمتر از ضرورت ادامه جنگ صحبت کنند، زیرا جنگ پایان یافته اما آنها این موضوع را علنی نکرده اند.

ایساخاروف معتقد است صحبت از پیروزی مطلق با تصرف رفح، دردی را از رژیم صهیونیستی، در دوران پس از جنگ دوا نمی کند.

در همین حال، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یائیر گولان» معاون اسبق ستاد کل ارتش این رژیم اعلام کرد: نتانیاهو در حالی صحبت از اهمیت راهبردی عملیات در رفح می کند که این عملیات به لحاظ نظامی، هیچ اهمیتی ندارد.

وی با اشاره به تداوم آوارگی هزاران صهیونیست ساکن شمال سرزمین های اشغالی و هدف قرار گرفتن پایگاه های نظامی رژیم اشغالگر در مرز لبنان، گفت: نتانیاهو صحبت از حمله به رفح می کند، در حالی که متولا (منطقه ای در مرز لبنان) تحت شدیدترین حملات حزب الله است.

این مقام صهیونیست، رویکرد کابینه حاکم را عامل از بین رفتن امنیت شمال سرزمین های اشغالی و شکست از حزب الله لبنان در این منطقه ارزیابی و اضافه کرد: نتانیاهو امنیت مناطق شمالی را از بین برد و اجازه داد حزب الله در این منطقه جولان دهد.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت در یمن، سوریه، عراق و دیگر مناطق در حمایت از مقاومت فلسطین، از همان روزهای ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه های مختلف جنگ کردند.

با وجود حمایت حداکثری آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی، این رژیم بعد از بیش از ۲۰۰ روز جنایت علیه مردم فلسطین در غزه، به هیچ کدام از اهداف راهبردی خود دست نیافته است.

بر اساس گفته های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

نظر شما