شناسهٔ خبر: 66441777 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

در نشست با قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی مطرح شد:

هدایت سرمایه‌گذاری، اقدام موثر ایمیدرو برای توسعه است/ اثربخشی ایمیدرو در 9.4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) راهبری و هدایت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی را از اقدامات موثر ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از ایمیدرو، «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در نشست با «مهدی فرحی» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: نتیجه سرمایه‌گذاری و راهبری ایمیدرو، تاکنون به بهره‌برداری از 9.4 میلیارد دلار پروژه و طرح منجر شده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه های بزرگ افتتاح شده و آماده افتتاح در حوزه‌های فولاد، مس، طلا، سرب و روی، زغال و... حاکی از اقدامات کلیدی ایمیدرو است که در این زمینه تامین زیرساخت ها نیز مورد توجه این سازمان قرار گرفته است.

ایجاد اشتغال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های معدن و صنایع معدنی اشتغالزایی فراگیری در نقاط مختلف کشور داشته است، عنوان کرد: ایمیدرو همواره بسترسازی و حمایت از شرکت‌ها برای توسعه معدن و صنایع معدنی را اولویت قرار داده تا برنامه‌ها در راستای «جهش تولید» پیش رود.

ارائه پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید

وی با بیان اینکه ایمیدرو پیشنهادات قابل اجرا در راستای جهش تولید به ارزش 110 هزار میلیارد تومان ارایه کرده، یادآور شد: به منظور دستیابی به اهداف جهشی، میزان نیازهای ارزشی این حوزه برآورد شده که نیاز ارزی کل تولید و طرح‌های پیشران را شامل می‌شود.

موثقی‌نیا از نیازهای مهم این حوزه، به تامین مستمر برق به میزان سالانه 8800 مگاوات و 50 میلیون مترمکعب گاز در روز اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما