شناسهٔ خبر: 66442823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه نشست امروز دولت مطرح شد:

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

تهران- ایرنا- هیات وزیران امروز در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که تفاوت هواپیمایی که رئیس‌جمهور دستور ساخت داد، با هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر از موضوعات این گفت‌وگوی رسانه‌ای بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هیأت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد.

در این نشست رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

در ادامه جلسه امروز هیأت وزیران، اعضای کابینه به حیاط ساختمان پاستور آمدند و پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند.

نارضایتی زاکانی از افشای قرارداد خرید واگن متروی چینی

علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با افشای قرارداد خرید واگن‌های مترو، خودروهای برقی اعم از اتوبوس، تاکسی، ون و موتور سیکلت از چین، گفت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند.

شهردار تهران افزود: باید ببینیم تهران چه وضعیتی در حوزه حمل و نقل دارد امروز ۶۶ درصد تردد در تهران با استفاده از وسایل شخصی و ۳۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت‌هاست.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

اینترنت رایگان معلمان در صورت استفاده برای شاد

عیسی زارع‌پور هم در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

گروسی هفته آینده در ایران

محمد اسلامی در مورد سفر «رافائل گروسی» به ایران و حل مسائل پادمانی، افزود: مسائل پادمانی آن گونه که تعریف و وضع شده، همواره در حال تعامل و گفت‌وگو بودیم. این مسائل از زمان آغاز تاکنون چهار مکان بود، دو مکان حل و فصل شده و درباره دو مکان در حال تبادل نظر و گفت‌وگو هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی بر بیانیه اسفند ماه ۱۴۰۱ همچنان پابرجا هست و در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، این موضوع هم مورد پرسش بوده چون توسط جریان مخربی که در غرب علیه این برنامه فعالیت می کنند زیر سوال رفته بود و در پایدار بودن آن تشکیک می‌کردند.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

هواپیمایی که رئیس‌جمهور دستور ساخت داد، با هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر متفاوت است

روح الله دهقانی فیروزآبادی هم در میان خبرنگاران دولت حاضر شد و درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آنها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر(بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

بنای وزارت بهداشت تولیدِ دارو از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است

بهرام عین اللهی از دیگر اعضای کابینه دولت سیزدهم بود که امروز پاسخگوی اصحاب رسانه به نمایندگی از مردم بود و در مورد تأمین دارو، گفت: بنای ما بر این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز اکثر بیماری‌ها را تأمین کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که در رابطه با بیماری تالاسمی افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم، اظهار کرد: بعضی از مردم تمایل دارند از داروهای وارداتی استفاده کنند، این موضوع را متخصصان مربوطه مشخص می‌کنند، ما هیأت علمی و کمیته علمی داریم. اساتید بسیار گرانقدری در کشور هستند که در دوره کرونا توانستند ۶ نوع واکسن مورد نیاز را تأمین کنند، بنابراین با اولویت حمایت شرکت‌های دانش بنیان هرچیزی را لازم باشد تأمین می‌کنیم.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

برگزاری جلسات مشترک ارزی دولت و مجلس

سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست امروز هیأت دولت درباره جلسات مشترک دو قوه مقننه و مجریه در خصوص بازار ارز گفت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

تغییر نام باشگاه استقلال؛ قانونی یا غیر قانونی؟

کیومرث هاشمی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره تغییر نام باشگاه استقلال گفت: واقعیت این است که دو باشگاه استقلال و پیروزی واگذار شده اند و متولی خاص خودشان را دارند اما هر باشگاهی بخواهد تغییر نام پیدا کند باید روال کار را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون ماده ۵ باشگاه ها داریم و هر باشگاهی چه استقلال و چه باشگاه دیگری بخواهد تغییر نام داشته باشد باید مسیر قانونی را طی کند.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

طرح زیست عفیفانه برای آموزش حجاب و عفاف دانش آموزان و خانواده‌ها

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حوزه حجاب و عفاف، گفت: طرح زیست عفیفانه با عنوان زندگی و بالندگی در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین آموزش‌های لازم را دهند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش آموزان آموزش‌ها را ارائه خواهند داد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

گرانی برخی خوراکی‌ها ناشی از کمبود در بازار نیست

محمدعلی نیکبخت با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا امروز توسط کارخانه های تولید روغن و بازرگانان ۷۰ هزار تن دانه های روغنی از کشاورزان خریداری شده است، یادآورشد: در هیچ میوه فروشی کمبود کالا مشاهده نمی شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

آبه به هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

معاون رئیس جمهورتصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

طرح نور با استقبال مردم مواجه شده

احمد وحیدی گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می دهد البته دستگاه های دیگر هم مسئولیت هایی دارند. همه دستگاه ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری های تحمیلی جلوگیری شود

وی تأکید کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

وزیر کشور با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

دریافت هر گونه هدیه توسط کارکنان دولت ممنوع است

میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت دریافت هدیه توسط کارکنان دولت به خبرنگاران گفت: بخشنامه‌ای از طرف دفتر سلامت اداری و فرهنگی سازمان اداری و استخدامی به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که بر اساس آن دریافت هرگونه هدیه توسط کارکنان دولت ممنوع است. امیدواریم با این کار سلامت اداری افزایش و فساد کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی کیفیت بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در این آزمون بعد از ۱۰ سال ۱۹۱۱۲ نفر در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان ـ امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی ـ جذب خواهیم داشت. ۱۰ سال بود این مجوز داده نشده بود.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

قانون کار و قرادادهای کارگری اصلاح می شود

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیأت دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران توضیح داد: نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها در ردیف‌های مبنا انجام شد که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار که مطابق قانون در اختیار دولت قرار گرفته بود افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان امروز در هیات وزیران تصویب شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: مطابق این پیشنهاد که امروز به تصویب هیات وزیران رسید حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق‌شان ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد به این معنا که بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد بالای ۱۰ میلیون تومان حداقل حقوق وی برای سال جاری خواهد شد. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق در هیات وزیران مقرر شد.

هواپیمای ۷۲ نفره دانشگاه امیرکبیر در حیاط پاستور

نظر شما