شناسهٔ خبر: 66443169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سیل، مدارس عربستان را تعطیل کرد/ آماده باش در امارات+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- شماری از مناطق عربستان سعودی صحنه سیل های ناشی از بارش های پی در پی باران بوده است که منجر به آب گرفتگی شدید معابر و تعطیلی مدارس در این کشور شده است.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: در امارات نیز  برای روزهای پنج شنبه و جمعه وضعیت آماده باش کامل اعلام شده است.

ادامه بارش باران در عربستان سعودی که  از عصر دیروز (سه شنبه) تا بامداد امروز(چهارشنبه) ادامه یافت، منجر به وقوع سیلاب در منطقه القصیم در مرکز عربستان و مدینه و مکه مکرمه در غرب این کشور و آب گرفتگی شدید معابر در خیابان های ریاض شد.

بارش باران همچنان در مدینه منوره با جمعیت هشت و نیم میلیون نفر همچنان ادامه دارد و منجر به تعطیلی مدارس شد.

مرکز ملی هواشناسی عربستان برای منطقه القصیم وشماری از مناطق دیگر این کشور از جمله منطقه الشرقیه مشرف بر خلیج فارس، ریاض و منطقه مدینه منوره در نزدیکی دریای سرخ هشدار قرمز اعلام کرد.

این مرکز نسبت به «بارش شدید باران همراه با وزش باد شدید، عدم دید افقی، تگرگ، سیلاب جاری و رعد و برق» در این منطقه هشدار داد.

ادارات اموزش و پرورش منطقه الشرقیه و ریاض مدارس را امروز(چهارشنبه) تعطیل کردند.

تصاویر و کلیپ های منتشر شده، وقوع سیل در برخی از مناطق عربستان سعودی را نشان می دهد.

آماده باش در امارات

در امارات متحده عربی نیز سازمان ملی اورژانس، بحران ها و امور غیرمترقبه نیز وضعیت آماده باش و امادگی کامل برای روبرو شدن با وضعیت آب و هوای بارانی این کشور را اعلام کرد.

خبرگزاری امارات نوشت: وزارت کشور به هماهنگی با سازمان هواشناسی این کشور و فعالسازی برگزاری کلاس های آنلاین مدارس برای روزهای پنج شنبه و جمعه را در تمامی نهادهای آموزشی این کشور توصیه کرده است.

متن خبر در الجزیره

نظر شما