شناسهٔ خبر: 66443861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلالی در گفت‌وگو با ایرنا:

شیرازه مدیریت در مرکز پژوهش‌ها از هم پاشیده/ مجلس دوازدهم دنبال انقلاب در مجلس است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دوازدهم بنا دارد تا یک اقدام انقلابی در مورد مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دهد تا این مرکز در راستای وظایف قانونی خود عمل کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با اشاره به عملکرد مرکز پژوهشهای مجلس، گفت: عملکرد این مرکز به گونه‌ای بوده که هم نارضایتی نمایندگان و هم نارضایتی مقام معظم رهبری را در پی داشته است.

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان فرموده بودند که مرکز پژوهش‌های مجلس باید تقویت شود و به وظایف خود عمل کند، افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس باید کارهای تخصصی و کارشناسی شده انجام دهد و نتایج این کارهای خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علی رغم تذکرات مقام معظم رهبری در مورد رفع نقاط ضعف مرکز پژوهش های مجلس، متأسفانه هیچ گونه تغییر و اصلاحی در این مرکز و ساختار آن صورت نگرفته است.

مرکز پژوهش‌ها برای رسانه‌های معاند خوراک تبلیغاتی فراهم می‌کند

جلالی با بیان اینکه عده‌ای در مرکز پژوهش های مجلس مشغول به کار هستند که با سوء استفاده از فرصتی که در اختیارشان گذاشته شده به جای انجام وظایف خود در حوزه پژوهشی، نقش یک کانال رسانه‌ای را بازی می کنند و با گزارش‌هایشان خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم می کنند، تصریح کرد: ما بارها نارضایتی خود از عملکرد مرکز پژوهش های مجلس را به آقایان از جمله شخص رئیس‌مجلس اعلام کرده ایم؛ معتقدیم که یکی از نقاط ضعف مجلس در حوزه عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: آقای نگاهداری یک پزشک عمومی است و باید در مطب بنشیند و طبابت کند او نمی‌تواند کار پژوهشی کند. کسی که ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را بر عهده می‌گیرد باید کار پژوهش و مرکز پژوهش‌های مجلس را بشناسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا رئیس مجلس نسبت به مرکز پژوهش‌ها تا به این اندازه منفعل است، افزود: معتقدم که باید در ارتباط با این مرکز یک کار جهادی انجام شود. وقتی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش‌هایی را منتشر می‌کند که مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیرد، مربوط به هر زمانی هم که باشد کار اشتباهی است. این که این مرکز گزارشی را به صورت مطلق منتشر کند و سپس قیدهای زمانی به آن اضافه کند، باید بداند که گزارش‌هایش مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و کارش اشتباه بوده است.

جلالی خاطرنشان کرد: ای کاشک آمار و اطلاعات منتشر شده در گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها علمی و دقیق بود. متأسفانه آمارهای گزارش‌های این مرکز دروغ است.

وی به یکی از گزارش‌های مرکز اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی آورده بود که مردم شادی و نشات ندارند و تعداد قابل توجهی از افراد توان مالی برای رفتن به مسافرت را ندارند. باید آمار میزان مسافرت‌های نوروزی امسال را از وزارت گردشگری دریافت کنیم. در نوروز امسال، جادهای ما بیش از این ظرفیت حضور خودروها و مسافرتهای نوروزی را نداشته است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش‌های عینی، ملت ایران جزء با نشاترین ملت‌ها است، اما مرکز پژوهشهای مجلس این گزارش‌های منفی را به جامعه القا می کند و دشمن هم از این فضا سوء استفاده می‌کند.

جریان نفوذ در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد

جلالی خاطرنشان کرد: متأسفانه دست‌های پنهان و یک جریان نفوذی در مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد که من از رگه‌هایی از آن اطلاع دارم و انتشار این گزارش‌های منفی با هدایت آنها انجام می‌شود. وقتی صدای بلندگوی دشمن از مرکز پژوهش‌های مجلس شنیده می‌شود، خود مؤید وجود یک جریان نفوذ در این مرکز است.

وی با بیان اینکه متأسفانه شیرازه مدیریت در مرکز پژوهش‌ها از هم پاشیده وگرنه نباید این گونه گسل‌ها در این مرکز وجود داشته باشد، افزود: شواهد و قرائن از وجود پدیده نفوذ در مرکز پژوهش‌های مجلس حکایت دارد و شیرازه کار و مدیریت مجموعه را دچار از هم پاشیدگی کرده است. مجلس دوازدهم بنا دارد تا یک اقدام انقلابی در مورد مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دهد تا این مرکز در راستای وظایف قانونی خود عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همین خاطر بسیاری از طرح‌ها و لوایح عقیم مانده است. چرا طرح ساماندهی فضای مجازی به نتیجه نرسید؟ چرا طرح عفاف و حجاب هنوز در هاله‌ای از ابهام است؟ چرا طرح بانکداری اسلامی هنوز بلاتکلیف مانده؟ چرا طرح نهاد کتابخانه های عمومی کشور هنوز تعیین تکلیف نشده؟ مرکز پژوهش‌های مجلس در متن طرح‌ها و لوایح چه در زمانی که در مجلس در حال بررسی است و چه پس از تصویب آنها در مجلس در مسیر رفت و برگشت‌ها به شورای نگهبان دخل و تصرف‌هایی دارد که باعث می‌شود این طرح‌ها و لوایح و مصوبات آنها به نتیجه نرسد و عقیم بماند.

جلالی با اشاره به تماس‌های مجلس با نمایندگان منتقد به عملکرد مرکز پژوهشهای مجلس، گفت: نمایندگان در اظهار نظرهای خود آزاد هستند و مجلس نباید با نماینده تماس بگیرد و نسبت به اظهار نظرش واکنش نشان دهد و اعتراض کند.

نظر شما