شناسهٔ خبر: 66444850 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم، گفت: در جلسه‌ای که با حضور وزرا و مقامات ارشد آفریقایی برگزار کردیم احساس خوبی داشتم آفریقایی‌ها علاقه‌مند به ارتباطات تجاری با ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: آفریقایی‌ها مایل‌اند شرکای تازه‌ای برای خود انتخاب کنند و ایران می‌تواند با توجه به توانمندی‌های صادراتی، جایگزین برخی از شرکای تجاری آفریقایی‌ها باشد.

وی افزود: آفریقایی‌ها در یک شرایط تحولی قرار دارند، ایران می‌تواند با توجه به توانمندی‌های صادراتی، جایگزین برخی از شرکای تجاری آفریقایی‌ها شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهای ششمین دوره از نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تاکید کرد: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت می‌کنند یک شرایط خاص است.

وی ادامه داد: این خیلی خوب بود باید به فال نیک گرفت. امسال سال توسعه تعاملات ایران با کشورهای دیگر است امیدوارم بتوانیم رکوردهای تازه‌ای را ثبت کنیم.

علی‌آبادی به نقش ششمین نمایشگاه توانمندی‌هایی صادراتی در تحقق شعار «جهش تولید با مشترک مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است، اگر بخواهیم جهش تولید داشته باشیم باید در سمت بازار، توسعه‌ای ایجاد کنیم این امر ظرفیت‌های صادراتی ما را فعال‌تر می‌کند و ظرفیت توان تولیدی را افزایش می‌دهد.

برپایه این گزارش، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به‌مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

انتهای پیام/

نظر شما