شناسهٔ خبر: 66444883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

جزییات جدید از تقسیم استان تهران؛ کدام شهرها مرکز می‌شوند؟

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: استان شدن ورامین از موافقت با طرح تا اجرا در دولت سیزدهم کلید خورد و با توجه به پیشینه تمدنی ورامین نسبت به سایر مناطق، به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین نوش‌آبادی با اشاره به موضوع تشکیل استان تهران شرقی گفت: حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا یکی از حوزه‌های پرجمعیت و از لحاظ جغرافیایی وسیع است که از نظر فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و صنعتی نیازمند ساختار جدید و تقسیمات جدید کشوری است.

وی افزود: به دلیل وجود جمعیتی بیش از ۹۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا و نیز جمعیت شهرستان پاکدشت، بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی استان تهران سکونت دارند که تأسیس استانداری را ضروری کرده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا گفت: در سفر رئیس‌جمهور به دیار ۱۵ خرداد، بحث استان شدن ورامین قطعی شده، البته استان شدن ورامین از پیش مطرح شده بود و پیگیری این موضوع در این دوره از دولت انجام شده است.

نوش‌آبادی تصریح کرد: استان شدن ورامین و موافقت با طرح، اجرا و در دستور کار قرار گرفتن این پروژه در دولت سیزدهم انجام خورده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوانی که با رئیس‌جمهور انجام شده، استان تهران به ۳ استان تهران مرکزی، تهران غربی به مرکزیت شهریار و استان تهران شرقی به مرکزیت ورامین تقسیم می‌شود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ورامین و نیز پیشینه تمدنی و تاریخی، این منطقه نسبت به سایر مناطق، ارجحیت دارد و به عنوان مرکز استان تهران شرقی معرفی شده و دولت نیز در حال نهایی کردن آن است که در نهایت به عنوان لایحه به مجلس آینده ارائه شده و استان شدن ورامین در دستور کار قرار می‌گیرد.

نظر شما