شناسهٔ خبر: 66444921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در اعتراض به دخالت ورشو در درگیری‌های اوکراین؛

معترضان لهستانی: این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید+ فیلم

معترضان لهستانی امروز در اعتراض به دخالت ورشو در درگیری‌های اوکراین با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیزی فریاد می‌زدند: این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فعالان مخالف دخالت لهستان در درگیری‌های اوکراین امروز چهارشنبه نیز با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز خواستار توقف ارسال سلاح از سوی کشور متبوع خود به کی یف شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، تظاهرات در شهر ورشو پایتخت کشور لهستان در اعتراض به دخالت این کشور در درگیری اوکراین هم اکنون ادامه دارد.

معترضان یکصدا فریاد می‌زنند: این جنگ ما نیست. جنگ را متوقف کنید.

این در حالیست که فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور تجهیزات و ادوات جنگی خود را از چهارم تا ششم ماه می (۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت) در مرز مشترک میان این کشور و روسیه مستقر خواهد کرد.

فرماندهی نیروهای مسلح لهستان در پیامی در «ایکس» نوشته بود: در روزهای آینده هشیارتر باشید زیرا ممکن است در مسیر با کاروان‌های نظامی زیادی روبه‌رو شوید. اوج رزمایش‌ها از ۴ تا ۶ مه در «پومرانی غربی، پومرانی و استان وارمی-ماسوری» برگزار خواهد شد.

ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش‌ها با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این مانورها، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

نظر شما