شناسهٔ خبر: 66446119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نینوا

معلم کانون خلق دنیای آینده/مدرسه میدان تعاون تربیتی است

سرهنگ دوم پاسدار میثم قرایی گفت: معلم در خط اول جدال جهانی تسخیر ذهن و جنگ شناختی است یعنی در قلب مرکزی میدان جنگ.

صاحب‌خبر -

معلم کانون خلق دنیای آینده/مدرسه میدان تعاون تربیتی است

سرهنگ دوم پاسدار میثم قرایی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نینوا به مناسبت فرا رسیدن روز معلم در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: بعد از نقش پیامبرگونه امام خمینی (ره) در حادثه انقلاب، معلمین موثر ترین و تاثیرگذارترین افراد در بقای این انقلاب هستند معلم اعتبار و شاخصه های مهمی در تربیت نسل آینده دارد معلم است که انسان تحولی می سازد ، انسان منزوی قبل از انقلاب را به حزب الله تبدیل می کند که اگر انسان ساخته شود انقلاب اسلامی در حد شکل خواهد گرفت و مهمتر از اون نظام اسلامی را شکل خواهد داد.

وی افزود: معلم باید بسمت تمدن سازی حرکت کند یعنی باید هم درحال خود سازی بوده و هم جامعه سازی، و خود سازی اولا بر جامعه سازی است، توضیح اینکه به اندازه ای که معلم خودسازی کرده باشد در وی ظرفیت جامعه سازی بوجود میآید خودسازی متقدم رتبی بر جامعه سازی دارد ونه تقدم زمانی.

قرائی اظهار داشت: نظام تحول معرفتی و معنوی تنها راه نجات جامعه ماست که در مدارس باید این مهم رقم بخورد تولید تحول در شرایط فعلی علی رقم همه مسائل تربیتی با بنای مدرسه و معلم شدنی است باید همه به یک باور مشترک برسیم.

مسول سازمان بسیج فرهنگیان استان گلستان تصریح کرد: مدرسه تراز، دانش آموزان کنشگر و فعال دارد مدرسه میدان تعاون تربیتی است، ذیل آن تربیت و تحول بنیادین شکل میگیرد کار مدارس شناسایی ظرفیت ها ذیل اهداف و اصول معقول است که تغییر باورها و جهت دادن اراده ها بر اساس معرفت و گرایش ها با جهت دهی عاطفی است و با اقدامات میدانی جهت گفتمان سازی سند تحول رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز مرکز عالم مدرسه است و کلیدی ترین عنصر مدیر و معلمین مدارس اند و تغییر و تحول در مدرسه فقط از مسیر معلم است.

قرایی عنوان کرد: برنامه نظام استکبار جهانی نفوذ بیگانگان در اندیشه‌های نسل نو وخدشه بر جایگاه و شأن و منزلت معلم است و از مسیر تولید عقاید مشترک، هویت مجاز و سبک زندگی متفاوت(کالای غربی) دنبال میشود. آموزش و پرورش تنها مسیر رشد، پیشرفت و تعالی کشور است، مشاهده می شود در مسائل مختلف واقع در کشورهای دنیا به آموزش و پروش که میرسند دگر اندیشی نداشته و روی یک نقطه می ایستند چرا که فعل انسان است و نه سنگ و چوب (دانش آموز، معلم، دانشجو، طلبه، استاد) همگی بر حوزه اندیشه سوارند. لذا برگرفته از کلام رهبری معلمان افسران پیشرفت جامعه اند و اینکه باید پذیرفت خانواده قطب نمای داخلی تربیت است و معلم قطب نمای خارجی تربیت.از طرفی نوجوان و جوان قوه عاقله و نیروی پیشران جامعه است که باید تمدن سازی کند.

انتهای پیام/

نظر شما