شناسهٔ خبر: 66446191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رییس جمهوری:

نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید

بابل- معاون رییس جمهور گفت:نرخ بیکاری ۲۰ درصدی در جامعه ایثارگری در پایان سال قبل به زیر ۹ درصد کاهش یافت و دو تا سه برابر کمتر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر امیرحسین قاضی زاده شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از معلمان و ایثارگران با بیان این که در زمینه افزایش حقوق و سرانه درمان با رشد مواجه بودیم، گفت: همچنین در تأمین زمین و تخصیص برخی تجهیزات نیز با رشد مواجه بودیم.

معاون رئیس جمهور گفت: با کمک سازمان برنامه بودجه برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد سهمیه تخصیص داده شد و برای اولین بار حتی برای کارجویانی که فاقد مدرک دیپلم نیز بودند زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی‌گفت: هر فرزند شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد می‌توانند در آزمون‌ها برای استخدام شرکت کنند و و می‌تواند به استخدام دولت درآید و این مسئله در ۴۵ سال بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است و سابقه را در قبل نداشتیم.

قاضی زاده به عنوان که ۳۰ درصد سهمیه استخدام‌ها به طور کلی مربوط به ایثارگران است، گفت: در استخدامی اخیر آموزش و پرورش ایثارگر و متقاضی برای شرکت وجود نداشت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری ۲ برابر جامعه حدود ۲۰ درصد بود و این میزان در پایان سال قبل به زیر ۹ درصد کاهش یافت.

وی با عنوان این که میزان بیکاری در جامعه ایثارگری دو تا سه برابر کاهش یافته است گفت: امیدواریم نرخ بیکاری جامعه ایثارگری تا پایان دولت آقای رئیسی به زیر ۵ درصد برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور با تورم بالا مواجه هستیم، گفت: دولت و مجلس دست به دست هم خواهم داد تا شرایط امور عموم مردم جامعه اصلاح شود و بهبود یابد و جامعه ایثارگران نیز از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی از خانواده شهدای ایثارگران که عظمت و بزرگی را از خود به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد

نظر شما