شناسهٔ خبر: 66446406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نخست وزیر استرالیا: خشونت علیه زنان یک بحران ملی است

طی 4 ماه گذشته 28 زن استرالیایی از سوی شریک زندگی خود به قتل رسیده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دوبرابری دارد. نخست وزیر استرالیا می گوید خشونت علیه زنان در این کشور یک بحران ملی است.

صاحب‌خبر -

نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه (امروز) و پس از اعتراضات در چندین شهر بزرگ این کشور علیه افزایش خشونت علیه زنان، این موضوع را یک "آفت" و "بحران ملی" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "آنتونی آلبانیز" نخست وزیر استرالیا در دیدار با نخست وزیران ایالت های مختلف این کشور، مجموعه ای از اقدامات و بودجه را برای مقابله با "دیدگاه های افراطی مردانه سمی"، مهار پورنوگرافی عمیق جعلی و کمک مالی به قربانیان اعلام کرد.

آلبانیز به استرالیایی ها گفت که "همه ما باید مسئولیت خنثی کردن خشونت را بپذیریم."

در سال جاری میلادی (2024) تاکنون 28 زن در استرالیاکشته شده اند - به طور متوسط هر چهار روز یک مورد.

در مقایسه، 14 زن در مدت مشابه سال گذشته جان خود را از دست داده بودند که حاکی از رشد 2 برابری موارد خشونت علیه زنان است. 

افزایش مرگ های ناشی از خشونت علیه زنان جرقه اعتراضات گسترده ای را در این کشور زده است و بازماندگان خشونت خانگی و خدمات پشتیبانی خواستار قوانین سخت‌تر در اعتراضات سراسری هفته گذشته شدند.

نخست وزیر استرالیا: خشونت علیه زنان یک بحران ملی است

آلبانیز روز چهارشنبه قانون جدیدی را برای ممنوعیت هرزه‌نگاری جعلی عمیق و کمک‌های مالی اضافی به ناظر آنلاین این کشور اعلام کرد تا فناوری‌های تضمین سن را آزمایش کند.

او همچنین 925 میلیون دلار استرالیا (598 میلیون دلار آمریکا) بودجه اضافی برای تقویت خدمات پشتیبانی برای کسانی که از موقعیت های خشونت آمیز فرار می کنند، اعلام کرد.

"پتی کینرسلی" مدیر اجرایی موسسه دیده بان ما، به خبرگزاری فرانسه گفت که هر مرگی منعکس کننده زنی است که آینده اش "دزدیده شده است."

او از تمرکز بر محتوای آنلاین با توجه به نقش فزاینده فناوری در تداوم خشونت جنسی استقبال کرد.

او گفت: "این موضوع باید در اولویت باقی بماند تا همه زنان استرالیایی و فرزندانشان نه تنها بتوانند عاری از خشونت زندگی کنند، بلکه رشد کنند."

"فیلیپ ریپر" مدیر اجرایی "نه به خشونت" افزود که باید کارهای بیشتری انجام شود تا بفهمیم چه چیزی مردان را به سمت خشونت سوق می‌دهد. او به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما باید آن را به مرکز گفت‌وگو بیاوریم."

او افزود:" کارهای زیادی باید انجام شود تا بفهمیم، مردانی که از خشونت استفاده می کنند چه کسانی هستند؟ چه چیزی آنها را به استفاده از خشونت سوق می دهد؟ و مهمتر از همه، راه های خروج از خشونت چیست - ما چیزهای زیادی داریم که باید یاد بگیریم."

داده‌های جدید دولت استرالیا نشان می‌دهد که بین سال‌های 2022 تا 2023، 34 زن توسط شریک سابق یا فعلی شان کشته شده‌اند که 28 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

"کاتلین بیرد" کارشناس خشونت خانگی دانشگاه فناوری سیدنی گفت که آمار خشونت علیه زنان در استرالیا خیلی بالاست.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: "از هر چهار زن، یک زن در زندگی خود نوعی خشونت را تجربه می‌کند که بسیار زیاد است."

آمارها نشان می دهد که این میزان برای زنان بومی بسیار بالاتر است.

بیرد افزود که گفتن اینکه چه چیزی باعث موج افزایشی قتل های امسال زنان شده دشوار است، اما واضح است که فرآیندهای فعلی برای محافظت از زنان کار نمی کند.

 

نظر شما