شناسهٔ خبر: 66446509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خبر داد

بهره‌برداری از محور شادمهر به کاشمر تا پایان دولت سیزدهم

جواد افتخاری

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه قول داده شده تا پایان امسال ۳۰ کیلومتر و تا پایان دولت سیزدهم تمام باند دوم محور کاشمر به شادمهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

جواد نیک‌بین در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه دیروز آخرین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ بود که به اتمام رسید، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، توانستیم بودجه‌ای برای محور شادمهر به کاشمر تا درونه بگیریم.

وی از محور شادمهر به کاشمر و در ادامه به خلیل‌آباد تا بردسکن و انابد به عنوان مگا پروژه منطقه ترشیز نام برد و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم بخشی از این پروژه را به سرانجام برسانیم در این جلسه درخواست حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به جاده، ۵۰ میلیارد تومان اعتباری که پیگیری شده برای جاده شادمهر به کاشمر از ابتدای اردیبهشت‌ماه و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه به محور خلیل‌آباد به بردسکن تخصیص داده شد.

وی گفت: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در همین خصوص تعهد دادند که تا پایان امسال ۳۰ کیلومتر و تا اتمام دولت سیزدهم باند دوم محور کاشمر به شادمهر به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

نیک‌بین با بیان اینکه قبلاً وعده داده شده بود که این محور ۵۵ کیلومتری کاشمر به شادمهر تا پایان امسال به طور کامل به بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: در این خصوص تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

مسئولانی که لایحه بودجه ۱۴۰۳ را نخوانده‌اند استعفا دهند

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای گرفتن بودجه باید تلاش و پیگیری کرد، عنوان کرد: مسئولانی که لایحه بودجه ۱۴۰۳ به همراه جداولش را نخوانده‌اند و مسلط نیستند حتماً باید استعفا بدهند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: رئیس اداره‌ای که نداند چه بودجه‌ای دارد و در لایحه بودجه برای چه مواردی اعتبار تخصیص یافته عملاً نمی‌تواند این مسئولیت را ادامه دهد، متأسفانه برخی مسئولان حتی یکی بار لایحه بودجه را مطالعه نکرده‌اند.

بهره‌برداری از محور شادمهر به کاشمر تا پایان دولت سیزدهم

وی با اظهار تأسف از اینکه برخی مسئولان فقط نامه‌نگاری می‌کنند و هیچ پیگیری ندارند، گفت: حتی یک‌بار حاضر نشده برای گرفتن بودجه و به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌کاره و جدیدشان به تهران بیایند و فقط پشت میزشان نشسته‌اند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه هیچ‌گاه با نامه‌نگاری اقدامی صورت نمی‌گیرد، افزود: اگر تاکنون شهرداری ریوش توانسته دو تا سه برابر بودجه مصوبی که داشته از محل‌های مختلف اعتبار بگیرد به دلیل پیگیری‌هایی بوده که داشته‌اند.

مدیران دغدغه رفع مشکلات را داشته باشند

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید دغدغه رفع مشکلات را داشته باشند، گفت: هنر نیست که از منابع داخلی برای این شهر هزینه کنیم باید بتوانیم اعتبارات ملی را برای شهرستان جذب کنیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مدیری که فقط در ساعت اداری حضور دارد و هیچ تحولی را برای اداره‌اش نمی‌تواند ایجاد کند نباید این مسئولیت را ادامه دهد، مسئولان ادارات باید پروژه‌های مهمی که امسال در هر بخش، روستا و شهر باید به اتمام برسد را تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه مشخص و هرچه زودتر اعلام کنند.

کاشمر تنها شهرستانی که حتی یک سالن ورزشی چند منظوره استاندارد ندارد

وی با اظهار تأسف از اینکه کاشمر تنها شهرستانی است که حتی یک سالن ورزشی چند منظوره استاندارد ندارد، تصریح کرد: با پیگیری‌های بسیار زیاد توانستیم دستگاه متولی سالن ورزشی روستای قوژد را که از ۱۷ سال قبل همچنان نیمه‌کاره مانده تغییر دهیم. تلاش می‌شود تا خردادماه امسال این سالن افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

نیک‌بین در ادامه از تشکیل اتاق فکری برای منطقه ترشیز خبر داد و گفت: حداقل تا پایان خردادماه یا اواسط مردادماه سند مربوطه رونمایی می‌شود، کارهای مهم هر اداره، روستا، شهر، نهاد و اداره را از مدیر مربوطه می‌خواهیم.

وجود زندان در ورودی شهر زیبنده نیست

وی با بیان اینکه در حوزه دادگستری پیگیر دو پروژه مهم از جمله تکمیل شدن ساختمان جدید دادگستری و انتقال زندان هستیم، از پیش بینی ۵۰ میلیارد تومان برای ساختمان جدید دادگستری کاشمر خبر داد و اظهار کرد: تنها پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در کل ایران توانست ردیف ملی برای پروژه شهرستانش بگیرد مربوط به شهرستان کاشمر است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه موضوع انتقال زندان کاشمر علیرغم اینکه از سال‌ها قبل مطرح بوده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، گفت: مشکلات و انتقال زندان کاشمر فقط در همین شهر رفع می‌شود، شهرداری، شورای شهر، دادگستری و زندان باید با هم به توافق برسند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان مشکل زندان کاشمر را در کمتر از یک سال رفع نمود، خاطرنشان کرد: چون هر کس می‌خواهد عملکردش را به بالادستی خود گزارش دهد تاکنون اتفاقی نیفتاده در صورتی که مهم این است این اقدام صورت گیرد.

بهره‌برداری از محور شادمهر به کاشمر تا پایان دولت سیزدهم

نیک‌بین از زندان کاشمر به عنوان یک معضل جدی نام برد و گفت: به جای اینکه یک گردشگر و زائر وقتی وارد کاشمر می‌شود در ورودی با یک مرکز گردشگری و فرهنگی مواجه شود با زندان مواجه می‌شود و این اصلاً زیبنده دومین شهر زیارتی استان، چهارمین شهر زیارتی کشور و منطقه‌ای که از قدمت تاریخی فراوانی برخوردار است، نیست.

وی با تأکید بر اینکه زندان کاشمر باید به خارج از شهر انتقال پیدا کند، گفت: این اقدام نیازمند همکاری همه جانبه دارد، تاکنون بارها برای این موضوع جلسه تشکیل شده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای جذب اعتبار قبل از اینکه لایحه بودجه به مجلس برود با کارشناسان مربوطه سازمان برنامه و بودجه رایزنی‌های لازم برای افزایش ردیف اعتباری داشته‌ایم.

وی بیان کرد: اگر طی ۴ سال گذشته تعداد چمن‌های مصنوعی منطقه ترشیز به نسبت قبل چندین برابر افزایش یافته چون با مسئولان مربوطه رایزنی‌های لازم صورت گفته و اعتبارات مورد نیاز تخصیص یافته است.

این نماینده مجلس در ادامه از اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان کاشمر در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: دولت در سال پایانی فعالیتش مصمم است پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه نرسند مشکل از ما است، گفت: برای به نتیجه رساندن پروژه‌ها همه باید تلاش کنند.

وی در ادامه وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص شهرستان کاشمر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

نظر شما