شناسهٔ خبر: 66447486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

نقش‌آفرینی اساتید دانشگاه تبریز مطالبه‌ اصلی ما است

حمید وظیفه

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخ و سابقه‌ی دیرینه‌ی دانشگاه تبریز در بحث تولید علم گفت: تبریز ۸۰۰ سال پیش، دانشگاهی بین‌المللی به نام ربع رشیدی داشت که دانشجویان سایر کشورها برای تحصیل به این دانشگاه می‌آمدند و اکنون نیز خوشبختانه دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز در حال تحصیل هستند و مطالبه‌ی من از اساتید دانشگاه تبریز این است که در حل مسائل استان نقش آفرینی کنند و ما خود را در نظام اداری استان نیازمند اساتید می‌دانیم.

صاحب‌خبر -

مالک رحمتی عصر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در آئین گرامیداشت مقام شامخ معلم و تجلیل از سرآمدان علمی دانشگاه تبریز در تالاروحدت این دانشگاه اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم تمامی پیشرفت‌های علمی کشور، این پیشرفت‌ها آنطور که باید بیان نمی‌شود؛ در حالیکه در دانشگاه‌های ما کارهای بزرگ و اثربخشی انجام می‌گیرد و باوجود اینکه بسیاری از پیشرفت‌های علمی، صنعتی و ... در سایه‌ی تلاش دانشگاهیان محقق می‌شود و محوریت همه‌ی این موفقیت‌ها دانشگاه است، زبان ما برای بیان این اقدامات زبان گویایی نبوده است و نتوانسته‌ایم بخوبی امیدآفرینی کنیم.

وی ادامه داد: خواسته‌ی من از همه‌ی اساتید و مسئولان دانشگاه تبریز این است که نقش آفرینی بیشتری داشته باشند و هرچقدر ما بتوانیم در بیان پیشرفت‌های علمی موفق باشیم، جلوی برخی افراد را که قصد ایجاد ناامیدی و یأس دارند، خواهیم گرفت.

رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود عملیات وعده‌ی صادق را مصداق بارز تحقق استفاده از دانش و علم دانشگاهیان در عرصه‌ی نظامی برشمرد و تأکید کرد: این عملیات که موجب فخر ایرانیان، مسلمانان، مؤمنین و تمامی آزادی‌خواهان جهان بود، محصول علم و دانش دانشگاهیان است و اکنون بخاطر این تلاش‌های علمی دانشگاهیان ما است که نیروهای مسلح و نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران در دنیا افتخار آفرینی کرده و صاحب رتبه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌هایی کسب افتخار می‌کند که زمانی تمامی این افتخارات رؤیایی بیش نبود؛ اما متأسفانه این پیشرفت‌ها طوری تبیین نشده‌اند که جوانان ما نیز از آن‌ها آگاه شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم برگزاری نمایشگاهی بزرگ از دستاوردهای علمی دانشگاه‌های استان، تاکید کرد: چرا ما شاهد برگزاری نمایشگاه شیرینی و شکلات هستیم ولی نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشگاه‌های استان در مجموعه‌ی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار نمی‌شود؟ دانشگاه‌ها محور امیدآفرینی هستند و من از ریاست دانشگاه تبریز می‌خواهم در خصوص برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

رحمتی در ادامه یادآور شد: ما آن سال‌هایی را که پزشکان از بنگلادش و مهندسان از کشورهای غربی به کشور ما می‌آمدند، فراموش نکرده‌ایم ولی اکنون آنطورکه باید در تبیین موفقیت‌ها و اتفاقات مهمی که در جای جای کشور عزیزمان رخ می‌دهد خوب عمل نمی‌کنیم و سپس از رفتن نخبگان به سایر کشورها صحبت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانشگاه‌ها در وسط میدان و حل مسائل کشور هستند و بسیاری از مسئولان حال حاضر افرادی دانشگاهی هستند و درکنار بیان پیشرفت‌ها باید در راستای اجرای منظومه‌ی فکری امامین انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه باید کارخانه‌ی انسان‌سازی باشد، قدم برداریم و همه‌ی تلاش خود را برای تربیت روحی و جسمی دانشجویان به کار بگیریم.

انتهای پیام

نظر شما