شناسهٔ خبر: 66447636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

پاسداشت زبان فارسی در دیار فردوسی جزو اصول کاری شود

زهرا اسماعیلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کار بزرگ فردوسی احیای زبان فارسی بوده است، به همین دلیل در دیار فردوسی پاسداشت زبان فارسی را جزو اصول کاری خود بدانیم.

صاحب‌خبر -

محمد حسین‌زاده در جمع خبرنگاران در خصوص نشان فردوسی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگ عمومی استان نشان فردوسی امسال مانند ۲ سال گذشته در ۳ حوزه حماسه پژوه، حماسه‌سرا و حماسه‌ساز تقدیم می‌شود.

وی افزود: حماسه پژوه کسی است که در حوزه فردوسی پژوهش کرده، حماسه‌ساز کسی است که همچون رستم و سیاوش برای کشور افتخارآفرینی کرده و حماسه‌سازها در زمینه‌های ایثار و شهادت، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انتخاب می‎‌شوند.

حسین‌زاده ادامه داد: حماسه‌سرا کسی است که همچون فردوسی برای قهرمانان وطن در زمینه شعر و ادبیات فیلم و موسیقی حماسه‌سرایی کرده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: کار بزرگ فردوسی احیای زبان فارسی بوده است، لذا باید در مشهد، توس و دیار فردوسی پاسداشت زبان فارسی را جزو اصول کاری خود بدانیم.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از کلیه فارسی دوستان دعوت کرده که اگر سردر اماکن تجاری و مجتمع‌های مسکونی از اسامی زبان بیگانه است، اعلام کنند تا از طریق قانونی تذکرات لازم داده شود و زبان فارسی را تبلیغ کنیم تا بر سر در اماکن تجاری و مراکز مسکونی بدرخشد.

انتهای پیام

نظر شما