شناسهٔ خبر: 66447828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تا پایان سال جاری انجام می‌شود؛

جذب ۲۰۰ هزار تن ماده خام کشاورزی در استان قزوین

قزوین- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جذب ۲۰۰ هزار تن ماده خام کشاورزی برنامه این سازمان در حوزه صنایع تبدیلی تا پایان سال جاری است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آبرادات مصلایی اظهار کرد: جذب ۲۰۰ هزار تن ماده خام کشاورزی برنامه این سازمان در حوزه صنایع تبدیلی تا پایان سال جاری است که امیدواریم با همکاری بهره‌برداران محقق شود.

وی افزود: جذب این مقدار ماده خام کشاورزی زمینه اشتغال را برای ۸۰۵ نفر در منطقه فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۹ هزار تن ماده خام کشاورزی در این استان جذب شد یادآور شد: ۳۱ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ثابت ۳۴ میلیارد ۷۷ میلیون ریال در سال گذشته منجر به تولید ۲۳۱ هزارتن انواع مواد غذایی در استان شد که با برنامه‌ریزی انجام شده این میزان در سال جاری افزایش می‌یابد.

مصلایی گفت: سورت و بسته‌بندی و ‏نگهداری سبزیجات تازه و میوه، تولید و بسته بندی خشکبار، فرآوری گوجه فرنگی، ‏احداث سرد خانه‌های بالای صفر و زیر صفر، فرآوری و بسته بندی زیتون از مهمترین اولویت‌های این سازمان است.

وی اضافه کرد: همچنین ترمینال ضبط و فرآوری پسته، ‏تولید و بسته بندی انواع کنسروهای گوشتی و غیر گوشتی، تولید انواع فرآورده‌های انگور و ‏کشمش، فرآوری و بسته بندی انواع گوشت دام و طیور و استفاده از ضایعات بخش کشاورزی به عنوان ‏مواد اولیه از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی بیان داشت: ساماندهی سیستم‌های انبارداری و ذخیره سازی محصولات ‏کشاورزی و دامی و برنامه ریزی جهت توسعه این واحدها از اولویت‌های دیگر سازمان در حوزه صنایع و مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی برای سال جاری است.

نظر شما