شناسهٔ خبر: 66448275 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور در آستانه افتتاح رسمی شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو از بهره‌برداری قریب‌الوقوع فاز نخست کارخانه سرب و روی مهدی‌آباد به‌عنوان بزرگترین کارخانجات سرب و روی کشور، تا پایان ماه آینده (خرداد 1403) با حضور مقامات رسمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «محمدرضا موثقی‌نیا» رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار کرد: فاز نخست طرح احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد با ظرفیت تولید 200 هزارتن کنسانتره روی سولفیدی در مراحل نهایی تست گرم است.

وی ادامه داد: اکنون تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است و به‌زودی با رفع ایرادات جزئی در بخش سیستم های کنترلی کارخانه، تنظیم و کالیبراسیون سیستم های ابزار دقیق، خط تولید به صورت پیوسته محقق خواهد شد.

تکمیل زیرساخت‌ها به کمک بخش خصوصی

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی در طرح ملی احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد تاکید کرد: در این طرح، بخش خصوصی صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از این سرمایه‌گذاری، مربوط به ایجاد زیرساخت ها بوده است.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی معدن با بیش از 100 میلیون تن پیش باطله‌برداری، تامین آب با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه از محل تصفیه خانه شهر یزد در فاصله یکصدکیلومتری، تامین برق با احداث پست 400/132/33 کیلوولت و ایجاد خط انتقال 132کیلوولت به طول 27 کیلومتر، از اقدامات بخش خصوصی در این زمینه بوده است.

اجرای 2 فاز دیگر طرح، در مرحله بعدی

موثقی‌نیا با اشاره به هدف نهایی طرح احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی مهدی‌آباد، یادآور شد: تولید سالانه 400 هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل 35 درصد به عنوان محصول اصلی و نیز تولید 80 هزارتن کنسانتره سرب- نقره با عیار 60 درصد سرب به‌ عنوان محصولات جانبی، در 2 فاز بعدی پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: در مجموعه سرب و روی مهدی‌آباد، بیش از 600 نفر از متخصصان و نیروی‌های اغلب بومی برای اشتغال جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما