شناسهٔ خبر: 66489349 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق برای اثربخشی خدمات صندوق برای تولیدکنندگان و تحقق جهش تولید خبر داد.

صاحب‌خبر -
* افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. 
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود. 
مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.
وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

نظر شما