شناسهٔ خبر: 66489579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

از شورای شهر چه خبر؟ / ۴

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم

همزمان با دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا با بیان اینکه با کمترین امکانات این اقدام جهادی صورت گرفت، گفت: راه اندازی این سامانه اقدام ارزنده‌ای است و مصوبات را می‌توان در سامانه پایش مورد ارزیابی قرار داد. مصوبات دوره پنجم و ششم در سامانه قرار گرفته و امیدواریم مصوبات دوره‌های قبل نیز سریعتر اضافه شود.

احمد صادقی ضمن تقدیر از رئیس شورا جهت راه اندازی سامانه و ماندگار شدن آن به عنوان یکی از اقدامات مثبت شورا، گفت: راه اندازی این سامانه اقدامی در راستای هوشمندسازی و قابل تقدیر است.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه این سامانه علاوه بر ثبت مصوبات می‌تواند با همکاری اعضا، نظارت و پیگیری اجرای مصوبات را نیز انجام دهد، تأکید کرد: شهرداری مواردی را انجام می‌دهد که به کار خود ارتباط دارد و در همین راستا سامانه پایش می‌تواند تمام موارد را بررسی کند.

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه با بیان اینکه مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود، اظهار کرد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده است. مشی ما عدم پاسخگویی نیست و این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها، نشان دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست. نباید فراموش کرد که تلاش ما در مسیر اثرگذاری پاسخگویی قرار دارد.

او افزود: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم، اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی تفاوت نیستیم.

باقری با بیان اینکه نامه چهار عضو شورا در مورد ابهامات قرارداد چین پس از اینکه در رسانه‌ها منتشر شد به دست ما رسید، توضیح داد: تأکید می‌کنم نباید این موضوع را ترویج کرد که ما نظارت گریز هستیم و تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرها را دنبال کنیم.

نظر شما