شناسهٔ خبر: 66489799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا

سامانه پایش اجرای مصوبات در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای  شهرستانهای استان تهران، سامانه پایش اجرای مصوبات در صحن علنی شورای شهر تهران، رونمایی شد.

معاون پایش شورای شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با رونمایی از سامانه پایش استخراج احکام مصوبات، پیگیری اجرای مصوبات از شهرداری و ارجاع موارد نظارتی به شورا امکانپذیر می‌شود.

رضوی افزود: پیش از این تعدد واحد‌های پیگیری اجرای مصوبات را در شورای شهر داشتیم که موجب موازی کاری و اختلال در واحد‌های نظارتی می‌شد و با رونمایی از این سامانه، این مشکلات حل می‌شود.

رئیس شورا هم گفت: با رونمایی از این سامانه، شاهد سهولت در پیگیری اجرای مصوبات خواهیم بود. مهدی چمران افزود: درحال حاضر فقط مصوبات دوره پنجم و ششم شورای شهر بارگذاری شده است و امیدواریم هرچه زودتر مصوبات دوره‌های قبل نیز بارگذاری شود.

باقری معاون برنامه ریزی و امور شورا‌های شهرداری تهران هم گفت: این سامانه کمک می‌کند که نشان دهد کدام تذکر شورا و مکاتبه عقب افتاده است و ما پیگیر موضوعات هستیم.

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا

در ادامه دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران، اعضای شورا یک فوریت طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران را تصویب کردند. ۱۷۲ مخزن آب اضطراری در شهر تهران و تصفیه خانه‌های محلی از محل این مصوبه در شهر تهران ایجاد می‌شود تا حفاظت بهتری از محیط زیست شود.

در جلسه امروز شورا همچنین یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورا

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران هم در دویست و سی و سومین جلسه شورا گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به آخر بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: در این مدت مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۷۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه متمم مصوب ۶۹.۷۳ درصد است.

حبیب کاشانی افزود: در مجموع از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بودجه متمم سال قبل ۲۹ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان معادل۲۸.۲۷ درصد درآمد پایدار و ۷۸ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان معادل ۷۱.۷۳ درصد ناپایدار است.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران به این گزارش واکنش نشان دادند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش عملکرد شهرداری در سال گذشته بررسی شده و بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۲ مورد جدیدی تحت عنوان واریز و برداشت اضافه شده که عدد آن ۲۰ هزار میلیارد تومان است. ناصر امانی افزود: اینکه ما بودجه‌ای مصوب می‌کنیم و شهرداری بودجه دیگری را ابلاغ می‌کند، مورد پسند ما نیست.

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا هم گفت:در مورد پول‌هایی که در شهرداری می‌آید و می‌رود ابهاماتی وجود دارد که باید درباره آن با شفافیت پاسخ داد.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم گفت: با توجه به اینکه گزارش کلی سال ۱۴۰۲ ارائه نشده، برخی ابهامات وجود دارد که اگر گزارش ۱۲ ماهه ارائه شود برخی ابهام‌ها رفع خواهد شد.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا هم گفت:مواردی که در گزارش مطرح شد نشان دهنده شفافیت و نظارت شورا بر عملکرد است.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم گفت: بهتر بود گزارش کل سال در شورا ارائه می‌شد و اگر گزارش یک ساله ارائه می‌شد چشم انداز خوبی از اقدامات انجام شده در سال گذشته شکل می‌گرفت.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا نیز با بیان اینکه برخی بدهی‌ها سند نداشته که محرز شده و قابلیت وصول دارد، گفت: این موارد باید در اسناد حسابداری ثبت شود تا بتواند قابلیت وصول داشته باشد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:شهرداری تهران تلاش کرده و بیش از رقم مصوب را محقق کرده و آیا باید توبیخ شود؟

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا هم گفت: تقاضای بنده این است که درباره بدهی ۱۷۰ همتی شهرداری بنابر گفته شهردار تهران، یکبار برای همیشه شفاف سازی شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا هم گفت: تقاضای ما این است که پرونده قرارداد‌های چین یکبار برای همیشه امروز بسته شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم هنگام بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۱۴۰۲ گفت: ما توانسته ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمد‌ها نیز به لایحه توجه داشته ایم.

لطف الله فروزنده افزود: ما بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ پرداخت و تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی دریافت شده برای خرید اتوبوس‌ها بوده است.

معاون شهردار تهران گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود. وی گفت:افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده ایم.

نظر شما