شناسهٔ خبر: 66490946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری تظاهرات ضدجنگ در دانشگاه میشیگان آمریکا

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان، حامیان مردم غزه با برافراشتن پرچم فلسطین در این دانشگاه دست به تظاهرات زده و شعار ضدجنگ سر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، همزمان با برگزاری مراسم جشن فارغ التحصیلی سالانه دانشگاه میشیگان، معترضان حامیان فلسطین علیه جنگ در غزه تظاهرات کردند و با بالا بردن پرچم فلسطین شعار ضد جنگ سر دادند.

در یکی از بنرهای اعتراضی در دست معترضان نوشته شده بود: «هیچ دانشگاهی در غزه باقی نمانده است».

واشنگتن تایمز در ادامه آورده است: در هفته‌های اخیر در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده یک جنبش دانشجویی علیه جنگ در غزه به راه افتاده است که شبیه هیچ یک از جنبش های قرن حاضر نیست. در این میان واکنش خشونت بار پلیس به دانشجویان معترض مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۷ محوطه دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

پیش از این دانشگاه های کلمبیا، یو سی ال ای، ویرجینیا، شیکاگو و دانشگاه‌های بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا صحنه تظاهرات ضدجنگ و اعتراض حامیان فلسطین بوده که در آن معترضان خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز حمله ۷ اکتبر حماس و تهاجم جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظر شما