شناسهٔ خبر: 66491195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز به معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید دریچه علم را به روی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایشان ترسیم کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز به معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید دریچه علم را به روی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایشان ترسیم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین روز یکشنبه با حضور لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش، مهدی صباغی شهردار، وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری و جمعی از معلمان از معلمان و فرهنگیان نمونه استانی و کشوری تجلیل شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم که در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهارداشت: یاد شهید مطهری و ۵۸ شهید معلم و ۲۵۶ دانش آموز شهید را گرامی می داریم و تلاش می کنیم دذر مسیر ارزشها گام برداریم.

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند 

وی بیان کرد: شهید مطهری در توجه به واقعیتها سرآمد عصرخود و الگویی موفق برای معلمان بود و امروز هم به شخصیت هایی مانند این شهید والامقام نیاز داریم تا تربیت آینده سازان بخوبی صورت گیرد.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: امروز نیز به دانش و معلمانی نیاز داریم تا با روش های جدید و تاثیرگذار از طریق دانش دریچه علم را بروی فرزندان ما بگشایند و مسیر درست زندگی را برایمان ترسیم کنند.

این مدیر تصریح کرد: مقام رهبری در جایگاه معلمان و آموزش و پرورش بیانات متعددی دارند اما خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته این بود که قدرت آموزش و پرورش را نمی دانستند در حالی که سیاست آموزش و پرورش این است که آموزش علم نافذ باشد و معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت کشوردر تربیت آینده سازان نقش بی بدیل ایفا کنند.

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند 

وی در مورد خصوصیات معلمان موفق هم گفت: معلمان باید بدانند که آنها آموزش دهنده یک دانش آموز هستند و نه راوی و معلم کتاب و این که بگوید همه چیز را نمی داند و در کنار دانش آموزان هم می آموزد و هم تسهیل گر یادگیری است و به دانش اموزان بی انگیره نیز انگیزه بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمان بایستی موضوع بازی دانش آموز و زنگ تفریح را جدی بگیرند و دیوار موجود بین مدرسه و جامعه را بر دارند و سعه صدر داشته باشند و در برابر مشکلات استقامت کنند و با خلوص نیت کار مهم آموزش را برای خدا انجام دهند و با تقوی و تعهد در این مسیر مهم گام بردارند.

سیاهکالی مرادی اظهارداشت: قدرت ایمان انسان را به لقاء الله می رساند و در کنار تعهد و تخصص انتظار داریم معلمان همه وقت خود را برای تربیت دانش آموزان انقلابی استفاده کنند.

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند 

وی بیان کرد: به گفته رهبری بایستی تحول در آموزش و پرورش را جدی بگیریم که خوشبختانه در این دولت روند جذب معلم در آموزش و پرورش شدت گرفته و در سال گذشته ۱۱۹۱ معلم جذب شد و امسال ۱۴۳۳ نفر سهمیه داریم.

سیاکاهلی مرادی اظهارداشت: درابتدایی ۶۲۳ نفر در آزمون قبول شدند که ۲۹۰ نفر در ابتدایی و ۱۲ نفر معلم استثنایی جذب می شوند.

این مدیر توجه به معیشت و رفاه و امور پرورشی معلمان را از تاکیدات رهبری دانست و گفت: از معلمان و دانش آموزان انتظار داریم در طرح نور مشارکت کنند و به حجاب و عفاف اهمیت دهند.

معلمان با روشهای جدید و تاثیرگذار دریچه دانش را به روی دانش آموزان بگشایند 

وی افزود: جهاد تبیین از دیگر درخواستهاست و در کنار آن بایستی کشف استعداد دانش آموزان و آشنا کردن آنها با دستاوردهای نظام و امید آفرینی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه از ۱۴۳ معلم نمونه در استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام

 

نظر شما