شناسهٔ خبر: 66492152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۱۹ نفر از ماموران فراجا در کرمان ابلاغ صلح‌یاری دریافت کردند

فاطمه افضلی

ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه هیات‌های صلح و شعبه شورای حل اختلاف ویژه کارکنان و خانواده‌های فراجا با حضور مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان کرمان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های نیروی فراجا در کرمان با اشاره به اینکه امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: ۴۵۰۰ پرونده به هیات‌های صلح در استان ارجاع شده که بیش از ۷۰ درصد آنها منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه است، به هیات‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز است و به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش نیاز است و بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

وی گفت: کرمان دومین استانی است که هیات‌های حل اختلاف و صلح یاری در کلانتری‌ها را راه‌اندازی می‌کند و هدف و چشم انداز شورای حل اختلاف استان این است که اختلاف و مشکلات بوسیله خود مردم رفع شود و از ارجاع پرونده ها به سیستم دادگستری جلوگیری شود.

بنابراین گزارش، سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی هیات‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند، افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقاء آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام

نظر شما