شناسهٔ خبر: 66492155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

یاسوج، میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین

عیسی فتحی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید طالبی پور امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند و با اشاره به توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری عشایری، بیان کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن  در سطح ملی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ،بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

طالبی پور تصریح کرد: جشنواره کوچ جشنواره‌ای ملی بوده که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبرداد و عنوان کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر همزمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: از اهداف مهم آن معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها بوده چراکه استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینهٔ زندگی عشایری داشته است.

به گزارش ایسنا، طالبی پور بیان کرد: جشنواره در سطح ملی از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما