شناسهٔ خبر: 66492794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۶ رتبه برتر کنکور ۱۴۰۲ دانش آموزان سمپادی مناطق محروم بوده اند  

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: سمپاد در حال حاضر به عدالت آموزشی کمک می‌کند، ۱۶ نفر از ۴۰ نفر برتر در کنکور سال گذشته از دانش آموزان سمپادی مناطق محروم بوده اند. رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: سمپاد در حال حاضر به عدالت آموزشی کمک می‌کند، ۱۶ نفر از ۴۰ نفر برتر در کنکور سال گذشته از دانش آموزان سمپادی مناطق محروم بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نشست خبری دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با حضورالهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برگزار شد.  

یاوری در این نشست اظهار کرد: دومین نمایشگاه دستاورد سمپاد نسبت سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان همراه بوده است. در این دوره نمایشگاه دانش آموزان مدال آور جشنواره خوارزمی حضور دارند.  

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه نمایش دستاورد‌های دانش آموزان است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه استعدادها را شناسایی کنن، همچنین در این نمایشگاه شبکه خوبی بین دانش آموزان سمپاد ایجاد می‌شود و دانش آموزان شهرستان می‌تواند دانش آموزان مناطق دیگر را ببینند و محصولات آنها را نقد کنند.  

وی افزود: پسران با ۱۱۹ طرح و دختران با  ۱۱۸ طرح در زمینه هنر، ژنتیک، مکانیک در این نمایگاه شرکت کردند، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود برای حل مسائل کشور سپری کرده و هم اکنون به نمایش گذاشته اند.  

رئیس سازمان پرورش استعداد‌های درخشان گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان به این نمایشگاه دعوت شده اند، همچنین دفترچه‌هایی از اطلاعات و مشخصات دستاورد‌های دانش آموزان  به مسئولان دولتی  ارسال شده و برای سایر نهادها و بخش خصوصی دفترچه‌هایی از دستاورد‌های دانش آموزان تهیه شده است. همچنین سمپاد از نهاد‌های دیگر برای پرورش و استفاده از استعداد‌های درخشان دانش آموزان کمک می‌خواهد. امکان برقراری ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با دانش آموزان فراهم است.  

رئیس سازمان ملی استعداد‌های درخشان بیان کرد: اردو‌های راهیان پیشرفت‌های را با عنوان‌های مختلف برگزار می‌کنیم‌، به عنوان مثال راهیان پیشرفت نور که از پیشرفت‌های نظامی بازدید صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: عدم پرداخت شهریه از خانواده‌های چهار دهک در مدارس سمپاد مصوب هیات دولت است، اما دستورالعمل این شهریه در مدارس اجرا نشده و مدیران موظف هستند که شهریه‌ای از خانواده‌های چهار دهک اول دریافت نکنند.  

 یاوری گفت: سمپاد در حال حاضر به عدالت آموزشی کمک می‌کند و ۴۵ درصد  میزان پذیرفتگان از خانواده‌های دهک‌های یک یا چهاربوده، در متوسطه اول پذیرش دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد حدود ۷۱ درصد افزایش یافته است. ۱۶ نفر از ۴۰ نفر برتر در کنکور سال گذشته از دانش آموزان سمپادی مناطق محروم بوده است.  

در ادامه این نشست مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران با اشاره اظهار کرد: پس از سالها کنکور دو مرحله‌ای موجب شد که دانش آموزان به کلاس درس بازگردند. امسال دستگاه نظام تعلیم و تربیت دارای ۳۳ کنکور در پایه‌های تحصیلی دهم و یازدهم و دوازدهم است.  
براساس این گزارش دبیر خانه این دوره نمایشگاه برعهده  آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران و مدرسه فرزانگان اسلامشهر است.

انتهای پیام/

نظر شما