شناسهٔ خبر: 66494154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

به گزارش اکوایران،​ تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی می‌گویند در شرایط کنونی بازار ارز و سکه خبری شده است. بر اساس اعلام رسانه‌ها اسرائیل و حماس به توافق آتش‌بس نزدیک شدند. از سوی دیگر معامله‌گران در انتظار سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران هستند. از منظر معامله‌گران اگر نتیجه این سفر مثبت

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران،​ تحلیل‌گران سیاسی و اقتصادی می‌گویند در شرایط کنونی بازار ارز و سکه خبری شده است. بر اساس اعلام رسانه‌ها اسرائیل و حماس به توافق آتش‌بس نزدیک شدند. از سوی دیگر  معامله‌گران در انتظار سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران هستند. از منظر معامله‌گران اگر نتیجه این سفر مثبت باشد، این اتفاق می‌تواند تا حدودی کف ترازوی کاهشی‌ها را سنگین کند. 

بنابراین در حالی که عده‌ای از معامله‌گران با اشاره به تعطیلی روز گذشته نسبت به احتمال رشد تقاضا خوشبین هستند. برخی دیگر می‌گویند بازار خبری شده و در صورتی که تتر و دلار در معاملات روز یکشنبه نزولی شود، این اتفاق می‌تواند زیر پای سکه را سست کند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد سکه‌بازان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حالی فعالیت کاری خود را آغاز خواهند کرد که روز شنبه بازار سکه به دلیل شهادت امام جعفر صادق نیمه تعطیل بود. با این حال در  در معاملات نقدی دو روز قبل آرایش صعودی به خود گرفت. در همین رابطه و بر اساس آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت هر قطعه سکه امامی در روز پنجشنبه هفته قبل با رشد ۳۰۰ هزارتومانی حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. 

پیش بینی قیمت سکه امروز 16اردیبهشت 1403

نوسان صعودی سکه امامی در شرایطی بود که در هفته‌های اخیر بازار طلای کشور شاهد اعتراض فعالان این صنف نسبت به الزام ثبت صورت‌حساب‌های خود در سامانه‌های دولتی بود. همچنین شنیده‌ها از کف بازار حکایت از  اعتصاب و ممانعت معامله‌گران از فروش طلا داشت. 

در مجموع  در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد. در غیر این صورت اگر این مرز از دست برود در گام اول، عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان و در گام دوم، تا کف کانال یاد شده محتمل است.

 

منبع: ecoiran-62808

نظر شما