شناسهٔ خبر: 66495044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

درخواست جمعیت وکلا برای رسیدگی به نقض حقوق بشر در کانادا

نماینده جمعیت وکلای حقوق بشر گفت که بحث افشاگری موارد نقض حقوق بشر در کانادا کشور بسیار مهم است و باید این موارد به مردم دنیا نشان داده شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - کانادا یکی از سردمداران و مدعیان حقوق بشر است، اما با نگاهی به وضعیت حقوق بشری این کشور متوجه می‌شویم، سر و صدای آن‌ها در این زمینه بیش از یک طبل تو خالی نیست.

در گزارشی که چندی پیش درباره وضعیت حقوق بشری کانادا منتشر شد، به موضوعاتی مانند آزار جنسی و تبعیض میان اعضای نیرو‌های مسلح کانادا، اسلام هراسی، تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی، رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا، موارد نقض حقوق بشر در قبال معلولان در زمینه‌های مختلف، تبیعض جنسیتی در قبال زنان و آزارجنسی آن‌ها و تداوم بحران مسکن و وضعیت بی خانمان‌ها پرداخته است.

در این زمینه نادر حاج علی خمسه، حقوقدان و نماینده جمعیت وکلای حقوق بشر، اظهار داشت: درباره موارد نقض حقوق بشر در کانادا نباید به کلی گویی بپردازیم و در وهله اول باید به مصادیق نقض حقوق بشر در این کشور توجه کنیم. اگر به سابقه تاریخی موارد نقض حقوق بشر در کانادا نگاهی بیاندازیم به مواردی مانند کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس و کلیسا‌ها بر می‌خوریم.

وی با اشاره به مسئله تبعیض نژادی در کانادا، تصریح کرد: کانادا یک کشور مهاجر پذیر است، اما مهاجران دارای حقوق مساوی با دیگران نیستند و اگر آن‌ها را به عنوان اتباع می‌پذیرند از آن‌ها به عنوان بردگان کارگری استفاده می‌کنند.

به گزارش ستاد حقوق بشر، نماینده جمعیت وکلای حقوق بشر ضمن تاکید بر توجه به مصادیق موارد نقض حقوق بشر در کانادا، افزود: بحث افشاگری موارد نقض حقوق بشر در این کشور بسیار مهم است و باید این موارد را به مردم دنیا نشان دهیم و پس از آن به تشکیل دادگا‌ه‌های حقوق بشری بپردازیم یعنی موارد گسترده نقض حقوق بشر در کانادا باید در دادگاه‌های حقوق بشری مطرح و رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما