شناسهٔ خبر: 66495438 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقیمی درگذشت دانشجوی نخبه دانشگاه تهران را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران در پیامی درگذشت دانشجوی نخبه این دانشگاه را تسلیت گفت و تاکید کرد: زنده‌یاد «سید اسماعیل نصراللهی» مصداقی از اراده هایی بود که با اعتقاد به «ما می‌توانیم» و با کارِ بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر، روحیه جهادی را معنا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در بخشی از پیام تسلیت سید محمد مقیمی آمده است: با دریغ و افسوس بسیار، درگذشت دانشجوی سرشار از امید و نشاط دانشگاه تهران و مصداق توانستن جوان ایرانی، زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی که به حکم تقدیر الهی جامه از این سرای فانی برگرفته و به سرای باقی شتافت، مایه تاثر بسیار شد.

وی در این پیام یادآور شد: شوق و تلاش علمی مرحوم نصراللهی با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی، از درون او می‌جوشید. این جوان نخبه وطن که همه‌ ظرفیت وجودی و ذهنی خود را در مسیر درست به کار گرفته و به عنوان یک نخبه علمی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ردیف برترین رقبای خود در گروه علوم انسانی درخشید، مصداقی از اراده‌هایی است که با اعتقاد به «ما می‌توانیم» و با کارِ بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر، روحیه جهادی را معنا می‌کنند.

رییس دانشگاه تهران در ادامه این پیام تصریح کرد: در پی درگذشت ناگهانی این دانشجوی وارسته در اثر حادثه مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در منزل شخصی، نه تنها دانشجویان این دانشگاه بلکه جوان ایرانی مسلمان و جامعه دانشگاهی در از دست دادن الگویی در دسترس و ممتاز در صبر و تحمل و جهد و امیدواری، به سوگ نشست.

مقیمی با استعانت از درگاه حق تعالی برای اعطای درجات عالی به این دانشجوی کوشا، فقدان این جوان نخبه را به مادر فداکارش و جامعه دانشگاهی و درگذشت پدر فرهیخته‌شان را به جامعه پزشکی کشور و وابستگان تسلیت گفت و از درگاه ایزد منان برای ایشان آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسالت کرد.

به گزارش ایرنا، سید اسماعیل نصراللهی نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و سال گذشته در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باخت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری، دانشجوی دانشگاه تهران شد که مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفت تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

نظر شما