شناسهٔ خبر: 66495611 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فایننشال‌تایمز: ضدحمله جدید اوکراین در گرو انتخاب مجدد بایدن است

تهران- ایرنا- روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت: ضدحمله جدید اوکراین تنها در صورتی می‌تواند محقق شود که جو بایدن بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری راشا تودی روز یکشنبه با استناد به گزارش این روزنامه انگلیسی، نوشت: طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی مقام های اوکراین، این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۵ ضد حمله جدیدی علیه روسیه ترتیب دهد. ولی طبق گزارش منتشر شده در فایننشال تایمز این ضد حمله در صورتی محقق خواهد شد که بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده بار دیگر بتواند قدرت را به دست بگیرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، پیروزی احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا ممکن است به ضرر برنامه‌های کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین باشد.

بر اساس این گزارش، پیروزی ترامپ به معنای تلاش برای پایان دادن سریع جنگ و جستجوی یک راه حل از طریق مذاکره است.

دیلی تلگراف نیز روز شنبه گزارش داد که ترامپ یک طرح صلح برای اوکراین تهیه کرده است، اما آن را قبل از انتخابات آمریکا فاش نخواهد کرد زیرا نمی‌خواهد اهرم فشار خود را از دست بدهد.

رئیس جمهور اوکراین بارها نسبت به تدارک ضدحمله جدیدی علیه روسیه وعده داده است.

مقام های اوکراین در تلاش برای توجیه فقدان پیشرفت خود در عملیات جنگی این کشور، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به دلیل ناکافی بودن تدارکات مقصر می‌دانند در حالی که مقام های این ائتلاف نظامی ادعا می‌کنند که تمام آنچه اوکراین نیاز دارد، ارسال کردند.

نظر شما