شناسهٔ خبر: 66495978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که جنبش حماس دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درخصوص موضوع دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه خواند و همین امر باعث سنگ اندازی نتانیاهو شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ویرانی و کشتار در نوار غزه، اسرائیل را تا گردن (در باتلاق) فرو برده است و اسرائیل تاکنون با چنین فاجعه ای روبرو نبوده است.

این روزنامه افزود: آنچه اسرائیل را به اینجا رسانده است، سران و افسران آن هستند.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: اگر چنین سران و نظامیانی نبودند، اسرائیل اکنون به یک موجود طرد شده تبدیل نشده بود. باید عامل این فاجعه را محاکمه و مجازات کرد.

هاآرتص اضافه کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر امیدوار بود که حماس طرح آتش بس را رد کند و هنگامی که متوجه شد حماس به وعده خود عمل می کند، شروع به سنگ اندازی در مسیر توافق کرد.

پیش از این روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز نوشت: مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که تل آویو در نوار غزه به بن بست رسیده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت با اعلام این خبر اضافه کرد که وزیر امنیت داخلی، روسای ستاد ارتش، سازمان جاسوسی (موساد) و سازمان امنیت داخلی (شاباک) چند روز پیش بر لزوم امتیاز دادن در مذاکرات با جنبش حماس به توافق رسیدند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه خود افزود:‌ مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیل با امتیازاتی موافقت کردند که عقب نشینی از محور «نتساریم» و بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب نوار غزه به شمال این منطقه را شامل می شود.

یدیعوت آحارونوت افزود که مسئولان رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده اند که همزمان بدون آتش بس در نوار غزه، نمی توان درباره جبهه شمالی (جبهه نبرد حزب الله با رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی) به توافق رسید.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: مسئولان امنیتی می بینند که ارتش نمی تواند جنگ موثری در نوار غزه انجام دهد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل نسبت به این حقیقت چشم پوشی می کنند.

یدیعوت آحارنوت افزود که فرماندهان دستگاههای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل به اینکه این رژیم دو مزیت اساسی یعنی حمایت آمریکا و همبستگی صهیونیست ها را از دست داده است، اتفاق نظر دارند.

نظر شما