شناسهٔ خبر: 66496254 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

صدور هشدار زرد هواشناسی برای تهرانی‌ها

مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی برای چهار روز آینده در این استان خبر داد و از شهروندان خواست از حضور در ارتفاعات و حاشیه رودها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از ظهر دوشنبه ۱۷ تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت به علت فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید احتمال بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات وجود دارد.

حامد یزدی مهر افزود: در این مدت به ویژه در نیمه شمالی استان تهران احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در ترددها، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین از ساکنان استان تهران و گردشگران خواسته می‌شود از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین درباره احتمال مه گرفتگی و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست وجود دارد بنابراین هموطنانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی دارند از تردد در این محورها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: همچنین با توجه به احتمال وقوع باد شدید در این مدت در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران برضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما