شناسهٔ خبر: 66496519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رونمایی از سخنگوی انسان‌نما رونمایی از سخنگوی انسان‌نما

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. سری به روسیه می‌زنیم که مقامات قضایی این کشور، نام زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب گذاشته‌اند. سپس به آمریکا می‌رویم و ماجرای خلبانی که دور دنیا را در ۹ روز پرواز کرد، می‌خوانیم. در آخر

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

سری به روسیه می‌زنیم که مقامات قضایی این کشور، نام زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب گذاشته‌اند. سپس به آمریکا می‌رویم و ماجرای خلبانی که دور دنیا را در ۹ روز پرواز  کرد، می‌خوانیم. در آخر هم به تاثیر برگزیت بر صنعت گل بریتانیا می‌پردازیم.

زلنسکی در لیست پیگرد روسیه قرار گرفت

روسیه پرونده‌ای جنایی را علیه رئیس‌جمهور اوکراین گشوده و او را در فهرست پیگرد قرار داده است. جزییات بیشتری درباره این اتفاق ارائه نشده است.

وزیر خارجه اوکراین در واکنش به این خبر گفته نام رئیس‌جمهور روسیه مطابق حکم دادگاه بین‌المللی در فهرست افرادی است که باید بازداشت شوند. این حکم در ۱۲۳ کشور جهان برای پوتین اجرا می‌شود.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، کرملین و مقامات قضایی روسیه حکم بازداشت و تعقیب تعداد زیادی از مسئولان اوکراینی را صادر کرده است. آنها حتی علیه مقامات استونی و لیتوانی هم اقامه دعوا کرده‌اند!

گورخر فراری مونتانا به دام افتاد

اهالی ایالت واشنگتن پس از شش روز موفق شدند شاگ را پیدا کنند و به صاحبش بازگردانند. شاگ گورخر ماده فراری است. 

آنها چهار گورخر بودند که همراه صاحبانشان و سوار بر یک کامیون حمل حیوانات به سمت باغ‌وحشی در مونتانا می‌رفتند. هر چهار گورخر وسط راه از کامیون فرار کردند. 

سه گورخر پس از چند ساعت تعقیب و گریز پیدا و جمع‌آوری شد، اما گورخر چهارم به دام نیفتاد. کار به تماس با ۹۱۱ و اعلان رسمی و کمک‌های محلی رسید تا این که شش روز بعد شاگ در حال دویدن در جاده پیدا شد.

درگذشت خلبان پرواز تاریخی به دور دنیا!

دیک روتان خلبان جنگ ویتنام در ۸۵ سالگی و در حالی که در بیمارستانی در آیداهو بستری بود، درگذشت. دیک روتان به سبک پرواز نرم شهرت داشت و در پروازی تاریخی کمک خلبان بود.

این خلبان آمریکایی در طول مدت پروازش دو بار مجبور به ایجکت شد و هر دو بار نجات یافت. او یک بار در قطب شمال گیر افتاد.

او در سال ۱۹۸۵ همراه با کمک خود خانم جینا ییگر موفق شد دور دنیا را در مدت ۹ روز و سه دقیقه پرواز کند؛ نخستین پرواز بدون توقف و سوخت‌گیری!

رونمایی از سخنگوی مجازی وزارت خارجه اوکراین

خانم «ویکتوریا شی» از این به بعد، در سمت سخنگوی وزارت خارجه اوکراین فعالیت خواهد کرد، اما او یک انسان واقعی نیست؛ «ویکتوریا» ساخته و پرداخته هوش مصنوعی است!

متخصصان هوش مصنوعی به درخواست وزارت خارجه اوکراین «ویکتوریا شی» را از مدل حقیقی یعنی خانم رزالی نومبر خواننده ساخته‌اند. 

«ویکتوریا شی» یک انسان‌نما است که برای نخستین‌بار مسئولیت سخنگوی وزارت خارجه اوکراین را به عهده می‌گیرد و متن‌هایی را که برایش می‌نویسند، تکرار می‌کند. او سر و دست‌هایش را هنگام حرف زدن تکان می‌دهد.

برگزیت، زبان لاتین و دردسر برای صنعت گل بریتانیا

از زمانی که برگزیت اجرایی و مرزها و مقررات جدید مستقر شده، صنعت گل و گیاه در بریتانیا دچار هرج و مرج عجیبی شده است.

حالا دیگر غذاها و گل‌ها و محصولات کشاورزی با شاخص‌هایی جدید رصد می‌شوند و از آن دردسرساز‌تر این که کارمندان باید زبان لاتین بیاموزند. پس از برگزیت زبان انگلیسی از مرزهای اتحادیه اروپا حذف شده است.

این موانع باعث شده تا واردات گل از هلند به بریتانیا، با تاخیرهای طولانی مدت همراه باشد و به تازگی قبل نباشد و بازارهای گل در کشور مقصد را دچار اختلال کند.

منبع: sharghdaily-929282

نظر شما