شناسهٔ خبر: 66497161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ادای احترام پیروان ادیان الهی به امام خمینی(س) برگزار می‌شود

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، از برگزاری مراسم ادای احترام پیروان ادیان الهی به امام خمینی(س) در روز چهارشنبه نهم خرداد ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلسه کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، صبح امروز(یکشنبه 17 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، محمدرضا موحدی در این جلسه گفت: اصل رسالت انبیاء متفاوت نیست و تنها بعضی از مباحت تکمیلی ممکن است وجود داشته باشد. مثلا اصول همه دعاها ارتباط با خدا است.

مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)  با اشاره به اینکه اکثر برنامه‌های امسال کمیته ادیان الهی مشابه سال‌های گذشته است، گفت: برای سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) ما دو برنامه متمرکز داریم که یکی از آنها ادای احترام ادیان الهی در حرم امام است و پیشنهاد ما برگزاری این مراسم در بعد از ظهر چهارشنبه نهم خرداد است.

وی با اشاره به حضور روحانیون ادیان الهی در مراسم ادای احترام این ادیان به امام خمینی(س)، یادآور شد: همواره یکی از رهبران دینی طی این مراسم در کنار ضریح مطهر امام خمینی(س) قرائت نیایش دارند و امسال نوبت یکی از کشیش‌های ارامنه است که این مراسم را داشته باشند. پس از انجام نیایش هم نمایندگان هر کدام از ادیان الهی سخنرانی کوتاهی خواهند داشت.

موحدی با بیان اینکه همه ساله پیروان ادیان مختلف در کنیسه، کلیسا یا آدریان خودشان هم مراسم اختصاصی برای بزرگداشت امام خمینی(س) دارند، اظهار داشت: در طول سال هم ما برنامه‌های ادیان را شرکت می‌کنیم. مثلا چند وقت پیش در مراسم سوکا کنیسه یوسف‌آباد شرکت کردیم و پیشنهاد ما این است که پیروان ادیان الهی در مراسم‌های همدیگر شرکت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود پیشنهاد بازدید یک روزه پیروان ادیان الهی از زادگاه حضرت امام در خمین را مطرح کرد و گفت: چند سال قبل این برنامه به صورت خانوادگی برگزار می‌شد ولی سال‌های اخیر به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان و برخی سال‌ها نیز به دلیل بیماری کرونا این مراسم برگزار نشد. اما امسال در صورتی که پیروان ادیان الهی استقبال کنند، آمادگی داریم که این مراسم را برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما