شناسهٔ خبر: 66497463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تظاهرات ضد صهیونیستی در دانشگاه لوزان سوئیس

صدها نفر در حمایت از فلسطینیان غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه لوزان سوئیس تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، تظاهرات در حمایت از آرمان فلسطین بار دیگر در دانشگاه لوزان سوئیس با شرکت صدها نفر برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری کیستون  SDI سوئیس،  تظاهرات جدید با هدف حمایت از گروهی از دانشجویان برگزار شد که از روز پنجشنبه در مقابل ورودی ساختمان دانشگاه تحصن کردند.

دانشجویان خواستار تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی و آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند.

مدیریت دانشگاه تاکنون بر گفت‌گو با دانشجویان معترض متمرکز بوده و قرار است فردا دوشنبه جلسه جدیدی بین تجمع‌کنندگان و مدیریت دانشگاه برگزار شود.

روز پنجشنبه، فعالان دانشگاه سوئیس لوزان تظاهراتی را در محکوم کردن جنگ غزه و در حمایت از تظاهراتی که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا آغاز شد، ترتیب دادند و خواستار تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی شدند.

بر اساس گزارش تلویزیون رسمی سوئیس  «RTS»این تظاهرات روز پنجشنبه در مقابل ساختمان ژئوپولیس در دانشگاه لوزان برگزار شد که به تعطیلی این ساختمان منجر شد.

آمریکا در روز‌ها و هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور در اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بوده و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

معترضان علاوه بر اینکه خواستار پایان جنگ علیه مردم غزه هستند،  خواستار پایان همکاری‌ها میان دانشگاه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز هستند.

تاکنون صد‌ها دانشجو و استاد دانشگاه در پی برگزاری تحصن و تظاهرات ضد جنگ از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما