شناسهٔ خبر: 66497554 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در نمایشگاه بین المللی هنر دبی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی گفت: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویدادهای بین المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در جریان بازدید نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تأثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبرداد و گفت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون به صرفه ای را به نمایش گذاشتند. 

وی در ادامه افزود: در این رویداد ۵۵ غرفه به هنرمندان ایرانی اختصاص داشت و بیش از ۶۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند ایرانی به نمایش درآمده است که این آثار مورد استقبال بسیار زیاد بازدیدکنندگان قرار گرفته اند.

مشاور وزیر فرهنگ تصریح کرد: اغلب شرکت کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می شود. 

وی در ادامه گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

تلاش داریم با بررسی چالش ها و راهکار های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرزهای کشور و بررسی راهکارهای ارتباط موثر هنرمندان و گالری های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم .

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چند هزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

 در این زمینه تلاش می کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویدادهای بین المللی، شناساندن آثارارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین المللی، جذب مشتریان و... نقش تسهیل گر را داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه از ۱۳ الی ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر دبی، کشور امارات متحده عربی برگزار گردید.

انتهای پیام/

نظر شما