شناسهٔ خبر: 66497814 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیأت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود

تهران- ایرنا- یک مسوول حماس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که هیأت مذاکره‌کننده این جنبش، امشب قاهره را به مقصد دوحه ترک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسوول در جنبش حماس گزارش داد که نشست امروز در قاهره درباره آتش‌بس در نوار غزه، به پایان رسید.

این مسوول حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر به پایان رسید و هیأت حماس برای تکمیل مشورت‌ها عازم دوحه می‌شود.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که دقایقی قبل، مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه در پایتخت مصر ادامه دارد و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که دو طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

نظر شما