شناسهٔ خبر: 66497832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رسانه عبری‌زبان: تل آویو با آزادی مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح مخالفتی ندارد

شبکه «کان ۱۱» اسرائیل گزارش داد که تل آویو با آزادی مروان البرغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد اما مخالف انتقال وی به کرانه باختری است و می‌خواهد که او به غزه منتقل شود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رسانه‌های صهیونیست مدعی شدند تل آویو با آزادی مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد.
 
 شبکه «کان ۱۱» رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل آویو با آزادی مروان البرغوثی بنا به درخواست حماس مخالفتی ندارد اما مخالف انتقال وی به کرانه باختری است و می‌خواهد که او به غزه منتقل شود.
 
پیشتر روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشته بود: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد.
 
البرغوثی رهبر برجسته جنبش فتح است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شده و نگرانی‌هایی در دوره اخیر درخصوص شرایط بازداشت وی و وخامت اوضاع سلامتی‌اش وجود دارد.
 
البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و به اتهام تشکیل گردان‌های شهدای الاقصی بازداشت شد و طی این مدت توسط دادگاه رژیم صهیونیستی به پنج بار حبس ابد محکوم شد.
 
علی‌رغم بازداشت و محکومیت البرغوثی، وی از پشت دیوارهای زندان در صحنه فلسطین حضور پررنگی داشته است و فرمول توافق سال ۲۰۰۳ گروه‌های فلسطینی برای توقف سه‌ ماهه عملیات نظامی در ازای توقف اشغالگری، ترورها و حملات رژیم صهیونیستی را تهیه کرد و این نقطه آغاز حضور وی در صحنه فلسطین از پشت میله‌های زندان بود.
 
البرغوثی همچنین در سال ۲۰۲۱ با وجود زندانی بودن تصمیم گرفت در انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کند اما این انتخابات به دلیل اختلافات برگزار نشد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما