شناسهٔ خبر: 66498202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هشدار دریایی در گیلان صادر شد

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح زرد دریایی در استان گفت: فعالیت‌های دریانوردی از فردا (دوشنبه) تا چهارشنبه هفته جاری در برخی از ساعات نامناسب می‌شود از اینرو ضروریست تا احتیاط لازم صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

علاءالدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا (دوشنبه) در برخی از ساعات نامناسب پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت تدریجی سامانه بارشی از فردا (دوشنبه) در گیلان است که بر این اساس باران‌های رگباری گاهی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید، کاهش دما متوسط پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و تمهیدات لازم اضافه کرد: از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی بیان کرد: رانندگان در ترددهای جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات، دامنه‌ها و محورهای کوهستانی احتیاط کنند و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

حسینی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است.

آسمان گیلان در زمان حاضر صاف تا نیمه ابری است.

نظر شما