شناسهٔ خبر: 66498412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: استعدادهای بالقوه فرزندان جامعه همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است و این معلمان هستند که باید در مسیر تقویت فهم دانش آموزان برای رسیدن به رشد و کمال تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار جمعی از معلمان زاهدانی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا، تبریک هفته معلم و تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: خداوند متعال پیامبرش را مبعوث کرد و اهل بیت(ع) نیز راه او را ادامه داده و از معلمان جامعه بشری بودند.

وی در واکنش به اظهارات مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مبنی بر رتبه پایین شاخص‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها افزود: برای کم کردن فاصله خود با سایر استان‌ها باید تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم چرا که سایر استان‌ها نیز بیکار نبوده و در حال کار و تلاش هستند و نمی‌توان این فاصله را با کار معمولی جبران کرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های ‌خوبی در سطح مدارس سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد، اما مهم این است که خروجی مطلوبی به دست بیاوریم چرا که فرصت خدمت کوتاه است و حتی اگر ۳۰ سال هم باشد با یک چشم به هم زدن به پایان می‌رسد.
️وی ادامه داد: خداوند استعدادهای بالقوه‌ای در نهال، دانش ‌آموزان قرار داده و گنجینه‌های ویژه‌ای در اختیار شما معلمان هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.
️آیت‌الله محامی گفت: آثار عملکرد شما در شرایط کنونی مشخص نیست اما در آینده مشخص می‌شود که عملکرد شما چگونه بوده است.
️وی تصریح کرد: مردم باید قدر معلمان را بدانند اما شما معلمان هم باید قدر خود را بدانید و خداوند متعال را شاکر باشید که توفیق گذر عمر در این راه را پیدا کرده‌اید و شغل شما با سایر مشاغل متفاوت است چرا که شما با روح و جان انسان‌ها سرو کار دارید.

️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با قرائت حدیث "الْکَمَالُ‏ کُلُ‏ الْکَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَهِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ" بیان کرد: کمال انسان در سه نکته جای دارد از جمله فهم عمیق از دین، برنامه‌ریزی صحیح در زندگی، و صبر در سختی‌ها و مشکلات و از همین رو تقویت قوه فهم دانش‌آموزان و فرزندان جامعه برای رسیدن به رشد و کمال و بهره‌گیری از عقلانیت در مسیر زندگی ضرورت است.

️آیت‌الله محامی گفت: آموزش مهارت برنامه‌ریزی درست به دانش آموزان یکی از رویکردهای مهم در دستگاه‌ تعلیم و تربیت، برای به کارگیری در ابعاد مختلف زندگی آنان است.

نظر شما