شناسهٔ خبر: 66498677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اتصال شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده مجتمع بندینی با اجرای بیش از سه کیلومتر لوله‌گذاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

نظر شما