شناسهٔ خبر: 66498867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مردم مغرب در حمایت از تظاهرات دانشگاه های غرب راهپیمایی کردند+ فیلم

صاحب‌خبر -

شفقنا- هزاران نفر از مردم مراکش امروز(یکشنبه) با برگزاری راهپیمایی در شهر مکناس واقع در شمال این کشور با مردم غزه ابراز همبستگی کرده، حمایت خود را از تظاهرات دانشگاههای غربی اعلام کردند.

به گزارش شفقنا، القدس العربی نوشت: معترضان مراکشی در حمایت از تظاهرات دانشجویان در دانشگاههای غربی، شعار سر دادند و خواستار توقف نسل کشی ها علیه مردم غزه شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به دعوت «گروه اقدام ملی برای فلسطین«(غیر دولتی) برگزار شد، «همراهی کشورهای غربی با اسرائیل و تداوم حمایت های تسلیحاتی و سیاسی از این رژیم» را محکوم کردند.

معترضان با برافراشتن بنرهایی خواستار مقابله با برنامه های اسرائیل  برای کوچاندن فلسطینی ها از نوار غزه شدند و از همبستگی دانشجویان دانشگاههای غربی با مردم فلسطین تمجید کردند.

این راهپیمایی تحت شعار «مردم مغرب با طوفان الاقصی و به خاطر سرنگون کردن توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل»از خیابان حمریه به سمت مرکز شهر برگزار شد.

معترضان شعارهایی از قبیل «مردم خواهان براندازی عادی سازی روابط با اسرائیل»، «مردم آزادی فلسطین را می خواهند» و «صهونیست ها طغیان کرده اند و با طوفان در هم می شکنند» سر دادند.

متن خبر در القدس العربی  

 

نظر شما