شناسهٔ خبر: 66499324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حمله روزنامه دولت به روحانی؛ دولتش پس از جنگ جهانی دوم، مسبب بزرگ‌ترین فاجعه تورمی کشور بوده است!

روزنامه ایران نوشت: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت روحانی پس از جنگ جهانی دوم، مسبب بزرگترین فاجعه تورمی کشور بوده است.

صاحب‌خبر -
حمله روزنامه دولت به روحانی؛ دولتش پس از جنگ جهانی دوم، مسبب بزرگ‌ترین فاجعه تورمی کشور بوده است!
کد خبر: 659210
|
۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه دولت مدعی شد که دولت روحانی پس از جنگ جهانی دوم، مسبب بزرگ‌ترین فاجعه تورمی کشور بوده است!

به گزارش ایران، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت روحانی پس از جنگ جهانی دوم، مسبب بزرگترین فاجعه تورمی کشور بوده است. در روزهای اخیر جریان مخالف دولت سیزدهم و حامی دولت قبل، به گونه‌ای درباره نرخ تورم جعلی خود، موضعگیری می‌کند که گویی در هشت سال دولت روحانی با هیچ تورم و گرانی مواجه نبوده‌ایم و دکتر رئیسی یک اقتصاد آرام با تورم نزدیک به صفر را تحویل گرفت و اکنون تورم را به بالای ۴۰ درصد رسانده است. با وجود آن که تورم دورقمی سال‌ها است در اقتصاد ایران حاکم است، اما آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد دکتر رئیسی در تابستان ۱۴۰۰ اقتصاد ایران را با بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران تحویل گرفت.

این روزنامه مدعی شده است: بر‌اساس آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در تیرماه ۱۴۰۰ در پایان دولت دوازدهم به ۵۷ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم از سال ۱۳۲۲ بدین‌سو در اقتصاد ایران محسوب می‌شود. آقای رئیسی اقتصادی را تحویل گرفت که پس از جنگ جهانی دوم، چنین شرایط بحرانی در تورم به خود ندیده بود. اکنون با گذشت 2 و نیم سال از تغییر دولت، طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم کاهشی شده است. با این حال همچنان اقتصاد ایران با آستانه تورم ۳۰ درصد دست و پنجه نرم می‌کند. اما عملکرد دولت جدید سبب کاهش شتاب تورم شده است و این حقیقتی است که منتقدان دولت آن را سانسور می‌کنند.

 

نظر شما