شناسهٔ خبر: 66499823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند

کمتر از ۳ روز مانده به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور که کم‌کم به میانسالی می‌رسد. چرخی در مصلای امام خمینی(ره) زدیم تا ببینیم نمایشگاه کتاب تهران در چه وضعی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، وقتی که از ورودی شبستان وارد می‌شوید، همان سالنی که ناشران عمومی هستند غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی را می‌بینید که دقیقا همانجای همیشگی‌اش دارد بنا می‌شود؛ البته غرفه بعضی از ناشران همانند دوره‌های سابق در همان حوالی است که بودند؛ مثل نشر صهبا در نبش راهروی اصلی، نشر کتابستان در زیر نیم‌طبقه شبستان، نشر جمکران در انتهای راهرو اصلی و نشر مکتب حاج قاسم، اما غالب غرفه‌ها همان سازه‌های مرسوم را دارند و دست‌ساز نیستند، اما امسال هم ناشرانی چون نشر معارف، خط مقدم، صهبا و ... دکور خود را خواهند زد؛ چرا که مدل‌های خود را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

امسال برچسب معرفی ناشران که بر در غرفه‌ها می‌خورد، رنگی متفاوت پیدا کرده و از رنگ‌ آبی تکراری سال‌های گذشته به قرمز تغییر کرده که در خوانش هم برای مخاطبان راحت‌تر است. تعداد ناشرانی که مشغول تخلیه و چینش بارهای خود از وردی شبستان به غرفه هایشان هستند، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و دلمان می‌خواهد مثل سال‌ گذشته در روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب شاهد غرفه‌های خالی نباشیم.

سالن کوشک که سال گذشته در مرکز شبستان و نزدیک به محراب قرار گرفته بود امسال هم با برنامه‌های متنوع‌تری به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما احتمال می‌رود دکور و طراحی این دوره متفاوت باشد. با توجه به اینکه ۳ روز مانده به افتتاحیه، فقط داربست‌هایش خورده است.

سالن نشست خبری هم امسال به طبقه بالای شبستان ـ دقیقا همانجایی که سال گذشته بخش سینما و کتاب بود ـ رفته است و در انتهای دیگر سالن نیز غرفه‌ای کوچک با رنگ زمینه زرد و نورهای مخفی و تابلوهایی از مردانی با لباس سنتی که خنجر روی شکم دارند، آماده شده است که احتمالا همین تک غرفه محل استقرار مهمان ویژه این دوره، یعنی یمن باشد.

اتاق‌های شیشه‌ای که در سال گذشته در ابتدا و انتهای سال قرار گرفته بود تا درخصوص مسائلی چون حجاب میان مخاطبان و دغدغه‌مندان مورد گفت‌وگو قرار بگیرد، این دوره پیش‌بینی شده و احتمال دارد همان طرح دیوار آزاد نیز با اجرای بهتری برگزار شود. این یعنی امسال هم گفت‌وگو هست!

سی و پنجمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم از ۱۹ اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ روز در مصلای امام خمینی آغاز به کار خواهد کرد و در این دوره ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر شرکت کرده‌اند.

 

نظر شما