شناسهٔ خبر: 66500109 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده

وزیر نفت: واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده راه اندازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جواد اوجی این خبر را در نشست هیات دولت و در قالب گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت و از سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان خبر داد.

 اوجی گفت: شمار محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان هم افزایش یافت به طوری که محصولات این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و تاکنون برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

مدیرعامل پالایشگاه آبادان هم گفت: بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه با بودجه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد دلار در هفته‌های آینده با عقد قرارداد آغاز خواهد شد.
حکیم قیم افزود: در طول سه سال و نیم ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو جذب فاز دو پالایشگاه خواهند شد که در سال نخست شاهد بکارگیری هزار نفر در خواهیم بود.
او ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام شده نیرو‌های بومی در اولویت جذب قرار دارند نیرو‌هایی که در بخش اول فاز ۲ مشغول به کار بودند و مهارت‌های فنی زیادی کسب کردند.
مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با راه اندازی بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و محصولات با ارزش دیگر در پالایشگاه تولید خواهد شد.

<div id="video-display-embed-code_11082039"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4225076/11082039?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما